Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3531638
     Whiskas

      Hej backpackers

      Jeg vil starte ud med at sige at jeg har INGEN erfaring udi at rejse som backpacker, derfor kan mine spørgsmål godt virke lidt fjollede 🙂 Men situationen er den, at kæresten og jeg har taget sabbatår og nu VIL vi ud at rejse som backpackers, vi har bare kun 20-25.000 at gøre med i alt. Sådan realistisk og som ‘første-gangs backpackers’ vil det så være muligt, og evt. hvor og hvor længe? Er det nemmeste at planlægge rejsen selv eller følge en (vel dyrere?) planlagt tur af et rejsebureau?

      Jeg har hørt at Syd-øst Asien skulle være billig og nem at rejse rundt i, men det er vist også det.. Håber nogen kan hjælpe 🙂 På forhånd tak

      #3531639
       mortenmj

        regn med ca. 10000 kroner i transportudgifter pr mand, hvis i vil langt væk. En billigtur kunne være interrail i østeruropa eller tur rundt i England, Skotland og Irland.
        Hvis jeg var jer, ville jeg arbejde som død og helvede i et halvt år, af jeres sabat, også rejse det sidste halvår.

        Kan varmt anbefale Guatemala 🙂

        #3531645
         simon

          Hvis i er gode til at finde billetter, kan i komme et godt stykke 7000 og der til kommer forsikring til 2000…

          Men det kommer an på hvad i er til.. hvis er til strand livet å køb et billet til Bangkok. TIl ca 4500 . Så kan i bruge resten til offentlig transport og hostels.

          Hvis er til kultur så køb en billet til New Delhi, og der fra kan i tage en tur til gennnem Indien eller En tur til Nepal. Jeg har selv lige været i Nepal and kan kun anbefale det. Det er billigt og masser af oplevelser til få penge fx bungy, rafting og vandre tur i de store bjerge.

          men hvis i vil lande som usa eller australien kan i ikke komme langt.

          #3531646
           Anonym

            Har i tænkt på vaccinationer? De koster kassen.

            #3531647
             Claus

              Fordi at man køber en billet til Bangkok, behøver det jo ikke nødvendigvis betyde strand. Der er strand men også masser af kultur. Bangkok fungerer jo som en gateway til resten af Sydøstasien.

              Forsikring: Tegn en årsrejseforsikring, som er noget billigere end en ganske alm rejseforsikring.

              5000 kr = 1000 dollars og for de penge kommer man langt. Hvis man undlader at tage flyet. Det er billigt at flyve i Asien, men man skal tillæge en række ekstra omkostninger som lufthavnsafgift, taxi til og fra lufthavn osv. Og hvis man har masser af tid alligevel, er det et sted, hvor man kan spare.
              Nu er ideen med at rejse rundt vel heller ikke, at man SKAL se og prøve det hele.

              Vaccinationer: Den eneste, jeg kan få øje på, som er nødvendig er smitsom leverbetændelse.
              Japansk Hjernehindebetændelse, som jeg engang fik, er helt unødvendig. Jeg har aldrig hørt om turister, der er blevet ramt af denne sygdom.
              Snak med Statens Seruminstitut, de har forstand
              modsat din egen læge.

              mvh

              Claus

              #3531648
               Rasmus

                Hejsa. Ja det hele kommer an på hvilken måde man rejser og hvem man er.
                Jeg har rejst på de fleste budgetter. Brugte ca 2 måneder i Mellemamerika (Guatemala, Mexico, El salvador og Honduras), hvor jeg incl fly, forsikring, dykkercertifikat, lidt spanskkursus og alt andet brugte ca 20.000 på 2 måneder. 4 Måneder i SydøstAsien kostede mig 28.000 alt inkl (på budget, men der manglede absolut ingenting). Mens jeg i sommers brugte over 20.000 på en måned i Thailand, så kommer meget an på hvordan man selv vælger at prioritere!!
                Men en god ide er Laos, Cambodja, Indonesien go Vietnam. Spændende, nemme og meget billige rejselande.

                #3531640
                 Mette

                  Jeres 25.000 rækker knap nok til flybilletter, forsikringer mm.
                  I mangler altså en sum penge til selve hotellerne/vandrehjemmene, maden, turene osv.
                  En mulighed er som sagt at “nøjes” med Europa.
                  Mellem 30.000 og 50.000 pr. person for ca. 3 mdr. skal man regne med…

                  Held og lykke med projektet!

                  Mvh. Mette

                  #3531641
                   Claus

                    10.000 i rejseudgifter? Undskyld jeg spørger, men har du fløjet på business class?

                    30.000-50.000 synes jeg også lyder noget højere, end det kan gøres for.

                    Start med at købe en billet til Bangkok, ca pris 5000. Hvis har mulighed for det, så søg via forskellige lufthavne, via Hamborg eller London Heathrow.

                    Og så rejs rundt til f.eks. Burma, Laos, Cambodia osv.

                    Man kan nemt finde ok overnatningsmuligheder for 5-6 dollars i de nævnte lande. Mad er heller ikke det, der vil tynge budgetet.

                    Eller tag en tur til Indien, Nepal. To meget billige lande at være i.

                    20-25000 rækker måske ikke til et helt år, men i hvert fald til et par eller 3 mdr.

                    Mvh Claus

                    #3531650
                     Anonym

                      Hold da op en masse svar, tusind tak alle sammen 🙂

                      Det ser ud som om der er blandede meninger… Men det lyder som om at en måned eller halvanden godt kan lade sig gøre i sydøstasien med lidt snilde? Så det vil vi da lige undersøge ud fra jeres gode råd, ellers er der vel ikke andet for en tage et år mere ud af kalenderen for at tjene flere penge 🙂

                      Men tak for hjælpen i hvert fald

                      #3531644
                       mortenmj

                        Tænkte nu ikke kun på flybillet fra KBH til fx. Bangkok….men også tog, bus og flybilletter rundt hvor nu end de tager hen. Hertil kommer forsikringer osv.
                        De har kun 20-25.000 ialt…altså godt 10.000 pr. mand…hvilket jeg ikke mener er meget til 3 mdr….næsten uanset destination.

                        #3531666
                         Lisa

                          Tjek airasia for meget billige flybilletter! london-kuala lumpur 238 pund.

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account