This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ditte

Super fedt og tusinde tak 😉 Vi går straks igang med reseach arbejdet, vi skal først afsted til november, men jeg tænker at det er nu vi skal igang for at få nogenlunde styr på hvad der er realistisk og hvordan vi skal komme rundt?

Anonym Hatha.dk

Hej
    Er der nogen, som har nogle råd, vejledning, hjælp eller ideer til vores rejse?

Vi er en familie på to voksne og 3 børn (5, 11 og 13), som har planlagt at rejse fra Indien til Hanoi i december/januar?
    Vi ved ikke hvorfra i Indien endnu, men vi ved, at vi skal være i Hanoi midt januar, da min kæreste skal i praktik i Hanoi fra 1.feb.
    Vi har endnu ikke fundet et sted at bo heller, så er der nogen gode råd eller hjælp fra lokalkendte i Hanoi?

Vi har købt rejsen til Thiruvananthapuram, Indien, det er det eneste som er på plads. Vores plan er at rejse med tog op igennem Indien og vandre lidt i bjergene, måske et ophold i et kloster eller noget frivilligt arbejde på et børnehjem i Nepal, hvor vi måske kunne få logi?

Vi skal også finde en måde at rejse fra Indien til Vietnam og gerne tog eller noget billigt med mulighed for at få nogle rejse oplevelser med i bagagen.
    Er der mon nogen som har rejst hele vejen tværsover fra Indien til Vietnam? Og med børn?

Vh Ditte 😉

Anonym LisbethFriis

“…eller noget frivilligt arbejde på et børnehjem i Nepal, hvor vi måske kunne få logi?…”

Jeg har kendskab til et godt sted og meningsfyldt sted for frivilligt arbejde i Nepal. Det er ikke et børnehjem, men alt muligt andet med børn (engelsk undervisning, sport, genbrug, naturbevarelse m.m.). Det kan I læse om her:

http://greensocietynepal.org/home/index.php

Sauraha, Chitwan ligger relativt tæt på Indiens grænse i Nepals lavland. Det er et godt og spændende sted for børn (og voksne) med mod på mange dyreoplevelser.

Med hensyn til et sted at bo i Hanoi tænker jeg om I måske kunne have glæde af Tripadvisor? Det er selvfølgelig ikke en side med henblik på boliganvisning, men I kunne måske være heldige at komme i kontakt med andre langtidsrejsende, som har nogle erfaringer I kan trække på?
    http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g293924-i8595-Hanoi.html

Med hensyn til at rejse over land fra Indien til Vietnam tænker jeg umiddelbart, at det ikke er så nemt. Burma ligger i vejen, for man kan ikke (endnu) rejse uhindret over land i Burma.

Så skal I lidt nord over og via Kina, og det kan også være spændende. Jeg tror bare, at det er billigere at springe på et fly f.eks. fra Kathmandu til Bangkok og så rejse over land igen (Thailand, Cambodia (evt. Laos), og op langs Vietnams kyst til Hanoi.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    En skam at i ikke rejser med den transibirkse jerbane . Da jers mål er vitenam hanoi, har i mulighed for at lave jers rejse planer om er det den bedste mulighed og det hele bliver overland, rusland,mongoliet kina og vider til hanoi,,
    I kan også rejse overland fra nepal til tibet og vider til kina,med jeps fra nepal til tibet,fra tibet kan i rejse med tog til kina, husk overland oplever i mere, ind at flyve, god rejse og lykke til, lars.

Anonym larsson

Hej,

Jeg kan anbefale et dansk firma ved navn Save A Heart – By Committing Yours.

Hjemmeside: http://saveaheart.dk/
    E-mail: info@saveaheart.dk

Jeg har tidligere hørt, at de kan håndtere familier som ønsker at lave frivilligt arbejde sammen, og de har projekter i Nepal.

Anonym Ditte

Tak for svar, det er super fedt med gode råd og adresser 😉

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account