This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sophb

Hej Alle.
    En veninde og jeg står over for en 2 1/2 måneder lang tur fra Rio til Lima fra marts-maj. Planen er selvfølgelig at vi skal i gennem Bolivia for at nå Peru – men hvordan gør vi så lige det smartest, flottest og mest oplevelsesrigt? vi har snakket om både Machu Picchu, Salar de Uyuni, Titicaca – men hvad må og skal vi bare se inden da? Jeg har hørt det skulle være fantastisk at tage et tog noget af vejen, dog langsomt, er der nogen der har erfaringer dette – evt. en god rute?
    mvh. Sophie

Anonym Sophie

tusind tak for et fyldestgørende svar. Det sidste forslag, hvor argentina indgår, har vi slet ikke tænkt på – men det lyder vildt spændende! det kan være jeg vender tilbage med flere spørgsmål.
    Mvh Sophie

Anonym DanielJohansen

Er enig med det Claus siger, men med din tid taget i betragtning mener jeg du bør begrænse dig til enten den nordlige eller sydlige del af Brasilien. Vil du bruge færrest kilometer on the road må den sydlige del være at betragte bedst. Florianapolis, Iguazu-vandfaldene og vådområdet Pantanal er i min optik højdepunkterne på den rute.

I Bolivia er mountain bike turen fra La Paz til Coroico, kendt som verdens farligste vej på grund af de mennesker der er faldet ned fra klippesiderne, er en rigtig sjov oplevelse også.

Som regel bruger man Cusco som udgangspunkt for turen til Machu Picchu. Selvom byen er lidt overrendt af backpackers er den virkelig charmerende og ligger i rigtig smukke omgivelser. Umiddelbart udenfor Cusco er sydamerikas højest bungeejump på 142 mtr. Du kan også leje ATVer og køre lidt op i højlandet omkring byen og kigge. Arequipa er også en rigtig charmerende historisk by og herfra har du adgang til Colca Canyon som bestemt er et besøg værd. Det er efter sigende den dybeste kløft i verden, selvom stedet måske ikke har den samme dybdefølelse som Grand Canyon fordi væggende slet ikke er lige så stejle – men landskabet er ikke desto mindre spektakulært. Du kan trekke helt ned i bunden af kløften og blive natten over..der er nogle små hytter du kan sove i, derudover skal du huske at besøge de omkringliggende varme kilder. Du kan også være heldig at se condorer. Ica er en lille by få kilometer fra Huacachina, som ligger placeret som en oase ude i den lille ørken. Der bor ikke mere end et par hundrede og du kan gå byen rundt på 10 minutter..men lån et board og få en guide til at køre dig i hvad der ligner en ombygget beach buggy ud i ørkenen, hvor du kan sandboarde..det er VILDT morsomt og koster næsten ingen penge. Nazca lines kan også være et besøg værd for nogle.. det er vidst lidt en smagssag. Du er nød til at booke et fly for at kunne danne dig et overblik over det..det er pricey og ikke så rewarding i min optik, men det skal du jo helt selv vurdere:)

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej back packer.

Der er mange muligheder, fra rio kan i rejse syd på og rejse til Uruguay, husk og stop i Florianopolis og Ila Granda,Fra montevideo rejser i til buenos aires, og derfra op os se de flotte og berömte vandfald iguasul og vider nord på til bolivia med nogen gode stop undervejs, i har rigtig mange muligeheder, god rejse. lars

Anonym Claus

Fra Rio kan I tage til Pantanal-området (Corumbá, Campo Grande eller Cuiabá) og se lidt flora og fauna.
    Så kunne I fortsætte med tog (mest komfortabelt) eller bus til Santa Cruz, bussen til Salar de Uyuni (evt tog), til Potosi, Sucre og evt Oruro. Herfra er der ikke langt til La Paz. Derfra videre til Titicaca og så er I jo næsten i Peru.

Alternativt fra Rio til Ilha Grande og evt til Paraty, tage en bus Til Belo Horizonte og besøge den danske opdagelsesrejsende P W Lunds drypstenshuler. Evt Ouro Preto på vejen. Til Florianopolis ved kysten og videre til Foz do Iguacu. Bus til Cordobá og til Salta (Argentina) og op til Bolivia til Salar de Unyni og videre til Sucre, Potosi som beskrevet ovenfor.

mvh
    Claus

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account