This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym philipsoe

Vi er to kammerater som er ved at planlægge en tur i vietnam, thailand og malaysia i sep-okt. Vi kom på den ide, at flyve til vietnam for derefter at købe en bil og så køre vietnam, cambodia, thailand og så for at ende i malaysia. Er der nogen, der har erfaringer med at køre i disse lande og evt også omkring bilkøb i vietnam. Er det noget som I tænker kunen lade sig gøre eller skal vi gøre det traditionelle og flyve mellem landende?

MVH Philip

Anonym Boge14

Hi!
    Har selv rejst ruten. Dog ikke i bil.. Kunne godt se det fede i det, men jeg tror sgu det bliver lidt svært.. Dermed siger jeg ikke at det ikke vil være fedt at prøve.. Jeg vil bare lige dele min erfaring med jer og den siger at en del cykler denne lange rute. Det er selvfølgelig ret ekstrem. Men der er også flere, som kører på motorcykel. Faktisk mødte jeg aldrig nogle i bil, men nogle stykker som købte en god motorcykel/scooter i Vietnam og så har kørt igennem cambodia og thailand. Specielt husker jeg en canadier, som havde købt en motorcykel i det vestlige Kina og kørte ned til Vietnam og så hele vejen til Cambodia. Meget inspirerende rejse, som jeg gerne selv en dag vil prøve noget lignende.
    Mht. bilen tror jeg det bliver et helvede at køre i deres trafik og der er noget med at i skal forsikres på en bestemt måde. Motorcykel er lidt nemmere at køre rundt med. Kørte selv i det nordlige Thailand, Vietnam og Bali. Jeg har dog ikke motorcykel kørekort og det var heller ikke ‘rigtige’ motorcykler, men derimod nogle scootere, som dog kunne nå over de 100 km/t. Det var ekstrem sjovt og den enkle gang jeg blev stoppet af politiet fik de 5 dollars (da jeg ikke havde licens) og så kørte jeg videre. Men mange turister kommer til skade på udlejningsscootere, specielt på Koh phangan, hvor der er mange bjerge.
    Så det er ikke helt ufarligt, at krydse de lande på motorcykel, cykel, bil eller hvordan i nu har tænkt jer det. Jeg vil ihvertfald råde jer til at sætte jer grundigt ind i tingene inden i tager afsted. Gør i det tror jeg, at i kan få en ekstrem fed tur, hvor i slipper for en masse turistbøvl og kan opleve de forskellige lande med en helt anden frihed. 🙂

Kan lige sige at jeg selv leger med tanken om at krydse sydamerika på motorcykel en dag..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account