This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

En veninde og jeg planlægger, at rejse et år afsted til Mellem- og Sydamerika med start på Cuba, derefter sprogskole og frivillligt arbejde med børn hos Den Sikre Vej i Guatemala (uden kost og logi). Derefter videre til Costa Rica, hvor vi planlægger at tage på en ridetur i en tågeregnskov og ellers bare udforske landet. Derefter til Ecuador, hvor vi regner med at arbejde frivilligt i en jungle med dyr (Amazoonico – med kost og logi), og så til sidst Peru (og måske Bolivia), hvor vi vil “have en på opleveren” med bl.a. Inka Trail og Chichicaca søen og gerne saltørken i Bolivia!

Er der nogle der har gode råd eller dårlige erfaringer, andre foreslag til hvad vi skal besøge o.l, vil vi meget gerne høre fra jer! Også penge mæssigt, hvor meget vil vi skulle regne med at bruge?
    Vi vil gerne høre ALT hvad der er at sige om disse steder 🙂

Anonym Sabine Skovø-Brandt

Hej tøser – Bliver helt misundelig 😉 Vil bare sige til jer, at Havana er en kæmpe oplevelse i sig selv. Jeg har en god ven som taler engelsk og som i kan bo hos (ca 80-100kr pr nat som er typisk til billigt for en overnatning i cuba) Han laver verdens mest fantastiske og originale cubanske morgenmad!!! Hvis i alligevel er sydpå i Bolivia – (og det anbefaler jeg på det højeste at i gør for at vandre rundt i saltørkenen mv. – de 3 dages 4w4 ture man kan tage på fra Uyuni er helt fantastiske!) så er det hele turen værd at se Fóz de Iguazzú på grænsen mellem Argentina/Brasilien og Paraguay. Det er vanvittigt flot – især i “regntiden” så der rigtig er fart på vandet.
    Skriv gerne til mig på min mail hvis jeg skal sende jer nogle links mv. – Og god tur! Tager selv til Sydamerika i et par måneder her på søndag (pas på, man bliver afhængig – skal for størstedelen af tiden være i Buenos Aires som jeg også stærkt anbefaler! 🙂
    Mvh. Sabine
    sibbe_dk@hotmail.com

Anonym mettina87@hotmail.com

Saltørkenen i Bolivia er et must, det er fantaaastisk, en kæmpe oplevelse. Jeg kan meget varmt anbefale at starte turen i Tupiza i det sydlige Bolivia, i stedet for Uyuni som de fleste gør. Tupiza Tours (tilknyttet hotellet Mitru) er rigtig godt, mener vi gav omkring 140 dollars pr. person i en jeep med fire (plus guide og privat kok). Det var en helt igennem fantastisk tur, den må I ikke snyde jer selv for.
    I Bolivia synes jeg bestemt også I skal tage et smut forbi Sucre, som er en rigtig smuk og dejlig by. Jeg boede der i to måneder, og er helt forelsket i stedet.

Rigtig god tur 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account