Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3512327
     Luddi

      Tak for dit svar:)
      Skal jeg forstå dit svar sådan at det altså ikke er noget problem at få plads på toget? Hvor meget vil du anslå at det cirka vil koste med tog helt fra Hanoi til Ho Chi Minh city?

      #3512315
       Luddi

        Jeg har planlagt at rejse sammen med en veninde gennem Vietnam og Cambodja. Vi har afsat en måned til “projektet” men har overhovedet ikke planlagt noget endnu. Vi vil gerne rejse så meget på egen hånd som muligt men er i tvivl om vi i så fald har afsat nok tid eller om vi hellere bør få et rejsebureau til at arrangere transport og hoteller?
        Vi havde tænkt os at rejse med tog, men har læst at man skal være i god tid med at bestille billetter og at billetter kun kan bestilles i den by man vil rejse fra… Vil det sige at vi f.eks. ikke kan ankomme til Hanoi og regne med at få plads på et tog sydpå dagen efter eller et par dage efter?
        Andre gode råd fra nogen der har foretaget en lignende rejse?

        #3512316
         Anonym

          Jeg har rejst meget med tog i Vietnam, og har aldrig oplevet nogen problemer. Det er en drøj tur fra Hanoi til Ho Chi Minh City (30 timer), så det er nok en god idé, at bestille sådan nogen sæder, man kan lægge ned.

          Jeg vil kun bruge et rejsebureau til at bestille en tur til Halong Bay, og det er mere fordi, at jeg ikke tror, at man man selv må arrangere turen.

          NB. Cu Chi tunnelerne fra Vietnam krigen er en turistfælde. Find nogen andre og mindre besøgte tunneller i Vietnam.

          #3512352
           Anonym

            Luddi> Den tur koster 300-400 kroner. Jeg har som sagt ikke selv oplevet nogen problemer med at købe billetter (og det har forresten altid været på 2. klasse). Men er toget fyldt, så er det jo fyldt 🙂

            #3512430
             Anonym

              Jeg har prøvet at måtte vente en enkelt dag på at kunne komme med toget fra Hanoi, men hvis I så snart I ved hvad jeres planer er, bestiller billetterne på stationen eller hos et bureau, så kan I jo bruge ventetiden (sikkert kun en dags tid) på at udforske Hanoi, som efter min mening er en af de hyggeligste byer i Asien.

              God tur
              Anne Marie

              #3512463
               Hanne

                I behøver ikke noget rejseselskab i Sydøstasien! Jeg har været vidt omkring i Asien, og oplevede Sydøstasien som det letteste sted at rejse. der er serviceudbydere OVER ALT – ( pas dog på dem der er for pågående! ) Landene er meget turistet, hvilket f.eks. kan bekræftes i at jeg f.eks. ikke kan et ord vietnamesisk, efter vores tur igennem landet. Ang. transport, købte vi en ‘ stå-af-og-på-busbillet ‘, hvor man betaler – ikke meget, og så kan rejse rundt i hele Vietnam som i vil, og lave alle de stop i vil undervejs, alt efter intereresse og kræfter.
                På en mdr. har i travlt, da der er UFATTELIGE mange ting at se – specielt Cambodja som er et fantastisk land!
                Hende Anne Marie som skrevet et svar oven over mig, anbefaler jer til at gøre holdt i Hanoi – det ville jeg IKKE. For mig at se, er det Asiens kedeligste by – og mest kaotiske, ( der er statistisk flere scootere end mennesker, hvilket i vil opleve på nært hold! ) Tag til Halong Bay – Det’ skjjønt.
                I Cambodja, skulle i tage til sydkysten, og selvfølgelig Angkor i Siem reap..
                Go’ tur:-)

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account