This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej Backpackers!
    Jeg står og skal til at planlægge min første backpacker rejse, og derfor håber jeg at der er nogle folk derude med gode råd!
    jeg skal rejse i afrika i ca. 5 måneder i følgende lande: Sydafrika, Uganda, Kenya, Zambia, Tanzania, Elfenbenskysten samt Ghana hvor jeg skal arbejde som frivillig. Og her kommer mine spørgsmål så

mit første spørgsmål er om der er nogle absolute must-sees i disse land, eller ting man bare skal prøve og evt. prisen på disse ting?
    mit andet spørgsmål er om der er nogle der har nogle gode råd til hvordan man rejser mellem de forskellige lande, ikke nødvendigvis den dyreste måde?
    mit tredje spørgsmål er om nogle af jer har nogle priser på ting som mad, hostels og så videre (helst egentlig så billigt som muligt)
    mit sidste spørgsmål er om der er nogle af jer derude der har erfaringer med at rejse som alene pige i Afrika?
    jeg tager selvfølgelig også imod andre råd med kyshånd!
    på forhånd tak 🙂

Anonym Claus

Transport mellem landene er bussen billigst og oftest også den eneste mulighed. Matatu´er , som er minibusser er også en mulighed. Men de er dog tit overfyldt.

Så fra Sydafrika skal du enten via Zimbabwe eller flyve for at komme nærmere Østafrika.

Priserne for en dorm seng er ca 10 usd.

Must sees?? I Sydafrika er der en pæn række forskellige aktiviteter, du kunne kaste dig ud i. Garden route, pengiviner i det sydlige, Kruger parken foruden en masse andet.

Det store trækplaster i Afrika er dog nationalparkerne. Det koster dog en del at besøge dem, og du behøver jo heller ikke at se dem alle.

Jeg vil dog foreslå dig, at du ikke planlægger for meget på forhånd, men tjekker ind på et hostel. De har mange muligheder for at hjælpe dig videre. Enten fordi de selv har ture ud i det blå, de samarbejder med andre hostels osv + at du vil komme til at møde andre turister, der måske har samme planer som dig, måske har været der osv.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Har ikke selv rejset i afrika. men kan anbealde dig og ringe til kilroy eller jysk og höre dem om de har nogen fordrag om Afrika og muligheden for at möde andre back packer til sådan et fordrag er altid godt. lars en ide

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account