This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Aventyr

Hej alle rejseerfarne!

Jeg skal til Asien om en måneds tid og har den den forbindelse nogle(/en masse) spørgsmål.

Vi er to piger (senere tre), som starter i Bangkok og derfra gerne vil rejse en måned ca i Vietnam og måske lidt Laos & Cambodia.
    Er der nogen der har erfaring med en god rute? Er det ikke rimlig nemt at komme med nattog på de lange strækninger og er det noget man skal booke i god tid? Hvis vi skal være mere end 15 dage i Vietnam, men ingen udrejsebillet har, kan man så tage forbi en grænse til et naboland og starte de 15 dage forfra? Eller skal vi have lavet visum hjemmefra?

Derefter vil vi gerne opleve noget af Thailand, hvis der er nogen der har must-ses i den forbindelse, er alt kærkomment 🙂

Men vi vil så rejse fra Thailand og ende i Nepal, og dertil kommer så det mest presserende spørgsmål: Er det til at rejse igennem til lands, eller vil en flyvning blive nødvendig? Vi vil i den forbindelse gerne opleve Myanmar og gerne Tibet. Jeg tænker at vi prøver at arrangere end gruppetur i Nepal til Tibet, da man aldrig ved, om Kina skulle få lyst til at spænde muskler og lukke al indgang.
    Er der nogen der er erfaring med Myanmar? Det er jo et ret lukket land, men er det ikke en del af charmen? Hvordan fungerer det her med visum?

Vi vil gerne arbejde frivilligt i Nepal i ca. 3 uger efter et klosterophold, er der nogen der har et sted de kan anbefale?

Sikke en masse spørgsmål! Alle svar/tips/gode råd modtages med kyshånd! 🙂

Mvh. Ane

Anonym Anonym

Tjek lige LP thorn tree inden I sætter jer for Tibet. Jeg mener faktisk, der er lukket for rejsende i øjeblikket ellers er der ihvertfald lige åbnet op

Anonym Anonym

Jeg har kun rejst i Thailand, Nepal og Tibet – og kan derfor kun hjælpe med de spørgsmål.

Det kan være svært at svare på must-ses i Thailand, når du ikke skriver noget om jeres interesser. Jeg var selv en stor fan af Chiang Mai pga deres flotte natur og trekking områder. Dykning var fantastisk på Koh Tao

Jeg ville klart anbefale at flyve mellem Thailand og Nepal.. Strækningen er stor – og der skal en del visum til. Det er tit man kan finde billige flybilletter med f.eks airasia.

I forhold til Tibet turen er jeg ikke helt opdateret om de har lukket grænsen eller ej. Men synes I skal vente med evt at bestille turen til I kommer til Nepal. Der er massere af selskaber som udbyder turen, hvor man bare lige skal have 7-14 dage i forhold til at få lavet visum.. Den tid kan I så bruge på at opleve Nepal.

Jeg har selv lige været 3 mdr i Nepal og lavet bl.a frivilligt arbejde. Jeg brugte LN Treks and Expedition i Pokhara – og ejeren fandt det helt perfekte sted til mig på baggrund af mine ønsker. 2 af mine venner har brugt et selskab kaldet VCD Nepal – og de har også kun godt erfaring med det selskab.

God tur 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej piger.
    Lydt nu efter her, jers rejse er kanon, men efter min mening skal i rejse som jeg skriver her,er i klar piger, jers rejse starter i kina, i flyver til bejing eller rejser med den transsibriske jernbane,når i kommer til kina har i to valg muligheder, i rejser igennem kina ned til laos igennem laos og vider til vitenam, eller i rejser fra kina ind til vitenam,har selv rejset turen kan anbefaldes, igennem laos,
    Den anden muligehed i har er at rejse fra kina ind i tibet,når i rejser igennem tibet rejser i vider til nepal når i har trekket i nepal rejser i med flyv til thailand derfra burma laos vitnam slutter af med noget full moon party og strand hvide sande starnde fruit shake bungalows efter en lang rejse, lauridsen_lars@hotmail.com,har selv rejset i tibet, men ikke vider til nepal, men mange göre det har selv trekket anapurna trek kan anbefaldes,alt lykke til piger,skriv hvis i har brug for flere svar.lars

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej igen.
    Hvis i rejser med den transsirbirsike jernbane så tjek seat 61.com priser og ruter kan anbefalde transmonglia med stop i mongoliet,ved godt det kommer til at koste jer nogen flere penge,men en oplevelse,hvis i ikke har mod på at göre det selv,så snak med jysk, men husk der er mange penge at spare ved at göre det selv,lykke til.lars

Anonym Anonym

sørg for at tjekke situationen inden I begiver jer ud på ovenstående tur
    http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=2276205

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account