This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anne Fugl

Jeg synes helt klart, I skal tage til øen palawan – og især byen El Nido, som er lille og rigtig hyggelig! Der har turismen endnu ikke slået helt igennem!

Anonym ea1990

Hej,

Min kæreste og jeg planlægger at rejse en måneds tid i fillipinerne. Vi ville være meget glade for at få råd med hensyn til hvor mange penge man bruger/budget? hvornår det er godt at tage afsted?

Tak!

Ea

Anonym Stine

Hej 🙂

Fili er SKØN ! Glæd jer !

Med hensyn til overnatning så er det lidt svarende til Thailand, dvs. MEGET billigt i forhold til DK, men ikke det billigeste i Asien. I Manila oplevede vi især at det var dyrt.. Vi boede på dorm (et rigtig godt dorm dog) hvor vi betalte 100kr hver..

Vi besøgte Fili i dec, og vejret var meget forskelligt.. Men der er aldrig koldt.. Vi var både nord på i Banaue for at se de fantastiske rismarker, boede på et skib i en uge hvor vi dykkede fra (og var så heldige at opleve en hvalhaj) og havde en uges tid på party-øen Boracay, som samtidig er utrolig smuk!

Vi havde cirka et budget der hed ca. 200-300 kr om dagen, og det er med mad, accommodation og oplevelser.. Dog kan det gøres meget billigere., men vi dykkede en del.

Håber det var til lidt hjælp 🙂

Anonym Thomas

Glæd jer. Filippinerne er fantastisk. Bedste tid rent vejrmæssigt er fra december til marts.

Vi brugte de sidste to uger af vores ferie med island hopping omkring Cebu. Hvis man ikke er decideret dykker, så er der faktisk nogle af øerne, som kan føles meget små efter få dage. F.eks. Malaspascua er ikke den store snorkel oplevelse, men det er et af verdens bedste dykkersteder.

Jeg vil anbefale Bantayan som en ø, der har lidt af det hele. Sydkysten er fuldstændig vanvittig lækker. Lej evt. scooter og tag hele øen rundt langs kystvejen.

Og så er risterrasserne ved Batad og ”de hængede kister” i Sagada nordpå en fantastisk oplevelse.

Anonym May

It is nice to see such good feedback about my country, Filipinas 😉

Anonym Lasse

ca. 100 kr for et alm. værelser uden for storbyerne.
    20-30 kr pr. måltid på restaurant.
    ca. 300 kr for en dykkerdag fra båd.

Hvis man lever på en sten, så kan man selvfølgelig gøre det billigere.

Jeg var I El Nido i april, og der var altså relativt mange turister. Det er vist nogle år siden at det var en lille ukendt fiskerlandsby.

Anonym Ea

Lyder det usandsynligt at leve på et budget på 150 kr. pr. pers. pr dag? Det skal være til alt det bassale, transport, værelser og mad, men ikke større udgifter som fx. dykkerture eller lign. Vi har ikke noget at leve på budget (dorms, street food) og den slags, men selvfølgelig skal det heller ikke være sådan at man skal tælle hver en krone. Hvad syntes I?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account