Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3503627
     paciphae

      Skal til at planlægge en rejse til Kina til sommer (juli/august), og vil lige høre kommentarer på følgende:

      – er Hainan virkelig som østens Hawaii og dermed værd at besøge?
      – er pandacentret ved Chengdu noget værd – jeg gider ikke at se på pandaer i bure og høre et foredrag om hvordan de lever i naturen!?
      – hvad er et must – udover Beijing – og hvad er ikke?

      Skal man i øvrigt selv medbringe noget bestemt at sove i på hostels og lignende som i Europa?

      /Camilla

      #3503631
       Kofey

        hejsa

        ja pandaerne i chengdu er det værd! Der er et reservat for dem lidt nord for byen, og ja det er jo en form for zoo, men alligevel er det det værd!

        musts i Kina? Det kommer jo an på hvad du vil opleve. Er du der for kinesisk kultur, ville jeg stoppe i Pingyao – det er en suveræn fed by – meget gammel og fyldt med gammel kinesisk kultur. Du skal heller ikke snyde dig selv for en tur i operaen et eller andet sted i Kina. Det er underholdende…

        Er du tændt på videunderlige landskaber, så vil jeg foreslå Juozhaigou Nationalpark nord for Chengdu. Og selvom området omkring Guilin og Yangshou – en cykeltur eller en stille sejltur ned ad floden.

        Og nu når vi er ved floder vil jeg foreslå et tredages ‘cruise’ på Yangtze-foden, hvis du stadig kan – det er jeg ikke sikker på. Der er jo kommet en lille dæmning 😉

        Har du mere tid er taracotta-krigerne i Xi’an et fedt syn, og så må du altså ikke snyde dig for Hong Kong! Hong Kong er måske ikke ‘ægte’ Kina – men byen og strandene og øerne og … er fantastisk. Hvis du tager til Hong Kong skal du bo på Ascention House et lille dansk/norsk hostel i ShaTin. Det er det billigste sted i Hong Kong, og med i prisen er mad og tøjvask…!!

        Men vores klart bedste oplevelse i Kina, var da vi satte os ned i en park og begyndte at spille kort – kineserne elsker spil! Husk at tag dig tid til bare at sidde ned og betragte de af kineserne der ikke har travlt 🙂

        Rigtig god tur!

        #3503644
         ulrik soerensen

          Jeg ville vælge at tage til Beijing og se den himmelske fredsplads,forbudte by,sommerpaladset (utroligt flot),beijing zoo (har pandaer),den kinesiske mur (der går bus hver dag kl.8 fra den himmelse fredsplads 40 kr for en heldagstur).Så ville jeg se “de gule bjerge” som ligger mellem beijing og shanghai (det er et must!!).I shanghai ville jeg gå en tur ved havnefronten,og en tur op i Oriental tower.Så ville jeg flyve til Xian og se terakotta hæren (tjek kina indenrigs fly på expedia.com..de er biligere end kilroy)…så ville jeg tage en togtur på 24 timer Kunming til Chongging den er bare sådan en smuk tur igennem smuk natur og igennem bjerge…Og Hong Kong bør man også besøge….Kina er et meget meget smukt land og med flinke mennesker….

          #3503645
           ulrik soerensen

            Jeg ville vælge at tage til Beijing og se den himmelske fredsplads,forbudte by,sommerpaladset (utroligt flot),beijing zoo (har pandaer),den kinesiske mur (der går bus hver dag kl.8 fra den himmelse fredsplads 40 kr for en heldagstur).Så ville jeg se “de gule bjerge” som ligger mellem beijing og shanghai (det er et must!!).I shanghai ville jeg gå en tur ved havnefronten,og en tur op i Oriental tower.Så ville jeg flyve til Xian og se terakotta hæren (tjek kina indenrigs fly på expedia.com..de er biligere end kilroy)…så ville jeg tage en togtur på 24 timer Kunming til Chongging den er bare sådan en smuk tur igennem smuk natur og igennem bjerge…Og Hong Kong bør man også besøge….Kina er et meget meget smukt land og med flinke mennesker….

            #3523945
             Uffe Hansen

              Hej. Vi skal en tur til kina (shanghai) i ugerne 8-9-10.
              Vi vil i den forbindelse en tur til Beijing og se muren, den forbudte by og div. Men er der nogen der ved hvor man evt. kan bestille en pakkeløsning fra Shanghai til Beijing i ca 3 dage.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account