This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Jeg overvejer at rejse til Afrika i 2 måneder jeg har en knægt på 5 år og kunne egentlig godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaring i at rejse med børn i Afrika. Ja for den sags skyld i det hele taget erfaring med at rejse med børn. Jeg er ikke sikker på at det er alle lande der er lige rejsevenlige med børn, så hvis der er nogen der har en ide om hvilke lande det er forsvarligt at rejse med børn i, ja så ville jeg da meget gerne høre lidt om det.

Venlig hilsen
    Søren

Vi har lige været 1 år på rejse i en autocamper med 3 børn i alderen 1, 4 og 6.

Vi var bl.a. i Marokko i 3 måneder, og der var ingen fare overhovedet. Det kunne dog være trættende når vi handlede fordi man skal i mange forskellige forretninger. Det kan være meget hyggeligt de første 14 dage, men så bliver det irriterende derefter. Vi fricampede en del, og den eneste fare der var i det, var at alle ting som stod udenfor autocamperen var væk næste dag hvis ikke du sørgede for at stille det indenfor.
    Marokanerne er nogle venlige mennesker, og jeg vil opfordre dig til at tage afsted uden at tænke på fare. Selvfølgelig skal man være på vakt, men det skal vi jo alle steder.

Mvh Bonna

Hej !

Tænker selv på at rejse ud igen med unger…. Var i Australien med to stks på 7 mrd. og 2½ år – uden problemer… udover jetlag og sån, men down under er jo også temmeligt vestligt og trygt.

Det der måske er det mest centralt er tempoet, specielt hvis man har rejst en del uden unger. Ungerne har ikke behov for så mange forandringer og opbrud som os voksne, og man kan bruge lang tid med en skovl og noget vand. Så mit råd er indstil forventningerne til mindre distancer og færre opbrud så tror jeg at I alle får en forrygende tur !

God tur !

Anonym Karina Hvillum

Hej Søren.
    Vi er lige kommet hjem efter 2 1/2 ¨måneds rejse i Thailand. Vi har haft en helt uforglemmelig rejse, med vores 2 børn på 3 og 6 år. Thailand er et dejligt nemt land at rejse i – da deres infrastruktur og transportsystemer fungerer fortrinligt. Desuden elsker thaierne børn, og der bliver taget specielle hensyn til dem (bl.a. i busser, hvor voksne rejser sig for at give plads til børn). Desuden er det billigt – og der er mulighed for at både børn og voksne kan få stillet deres eventyrlyst.
    Vi havde også mange bekymringer og hvis´er inden vi tog afsted – men det blev gjort til skamme. Nu har vi fået blod på tanden – og er ved at planlægge en større rejse af 1 års varighed….Så det er bare med at komme afsted…
    Mange hilsner
    Karina

Anonym mikael welner

Jeg har rejst sammen med min kæreste og vores da 7 årige dreng i Ghana, og det var helt uproblematisk. Vi opholdt os mest på sydkysten, som er den rigeste del af landet, og det siger nu ikke så meget, og så tog vi en enkelt afstikker 300 km ind i landet. Generelt var det meget trygt, menneskene varutroligt hjælpsomme og venlige, og vi har kun gode ting at sige om landet. Infrastrukturen er pålidelig. Man skal dog være opmærksom på malaria. Vi tog Melarone, og det var dyrt men godt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account