This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Minimiomio12

Hej Allesammen.
    Jeg har en kortere periode til vinter (november og 1-2 måneder frem, ret kort tid, det ved jeg godt), hvor jeg ikke har undervisning på mit studie. I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at rejse ud.

Udfordringen er, at jeg ikke har mere SU, og ikke mulighed for at spare op til meget mere end billetten, så derfor har jeg tænkt tanken, om det er muligt/umuligt at finde et arbejde i den periode, hvor jeg er ude, for at gøre det muligt. (Vil bare gerne væk fra Dansk vinter :).
    Skal bare finde noget, hvor jeg kan få hverdagen til at hænge sammen med kost og logi. Desuden ønsker jeg at finde en destination med varme og glade mennesker.. (tænker umiddelbart på Asien/Sydamerika) Kunne evt. være frivilligt, men ikke et must. Synes også at de organisationer, som arrangerer frivilligt arbejde, som regel tager en rum sum for at arrangere det, og det er min økonomi ikke til.

Håber at høre fra jer, hvis nogen har en god kontakt eller et godt forslag. 🙂

Med venlige hilsner
    Mille

Anonym evo777

Hej Mille

Jeg har arbejdet i Thailand som frivillge og undervist i engelsk på en lokal skole i nord Thailand. Jeg arbejdene for en organisation som hedder Dragonfly og de har stor erfaring i frivilligt arbejde. Jeg betalte omkring 3.000 kr for 6 måneder og det var alle pengene værd. De hjælper med visum ansøgningen og giver undervisning i hvordan kulturen og undervisningssystemet er i Thailand, inden du starter med at arbejde. De har også andre muligheder for frivilligt arbejde, som du kan se på deres hjemmeside.
    Der er ingen grund til at betale de store summer som f.eks danske organisationer kræver, for at blive sendt ud som frivillig.

http://www.thai-dragonfly.com/

Hilsen Michael

Anonym evo777

Jeg glemte lige at fortælle at som frivillig i Thailand er det et krav at skolen giver dig kost og logi eller et beløb tilsvarende. Jeg fik 1.500 kr. pr. måned til disse udgifter og det var mere end nok til husleje osv.

Hilsen Michael

Anonym Ina

Hei!
    Vil gjerne få anbefale http://www.tziva.org, en organisasjon som driver med frivillighetsarbeid på Zanzibar. De frivillige jobber i hovedsak med å lære bort engelsk til barn og voksne, men det er også muligheter for å gjøre andre ting. Har vært mye på Zanzibar selv, og det er et veldig trygt sted! Lite kriminalitet og menneskene der er veldige hyggelige!

Jeg kjenner personlig de som driver dette ngo, og kan trygt anbefale de. Det koster 1500$ i mnd, inkl kost og losji, og en tur rundt på øya hver lørdag (f.eks se på delfiner, snorkling, krydder-tur osv). En del billigere enn de fleste andre organisasjoner.

Anonym Minimiomio12

Hej Ina. Det lyder spændende. Kan jeg evt. få din emal adr./finde dig på facebook. Mvh Mille

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account