This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym idse

Hej. Min ven og jeg planlægger at rejse til de omtalte lande; Thailand, Cambodia, Laos og Vietnam:-)
    Vi er begge førstegangsrejsende og vi vil gerne vide hvad den bedste måde at planlægge sin tur på er..? Skal vi kontakte et rejsebureau som kan lægge en rute for os og i så fald hvilket bureau kan anbefales?
    Håber I vil dele ud af jeres erfaring..:-)
    Kærligst Ida:-)

Anonym Anonym

Hej
    Hvis i gerne vil have lidt hjælp til rejsen kan i kontakte Jysk rejsebureau eller Kilroy, de kan hjælpe jer med at sammensætte en rejse. Men lad være med at købe alle mulige tillægs produkter, det er billigere at købe fx udflugter osv i selve landet. Jysk tilbyder en ankomst pakke til fx Thailand, jeg mener i bliver hentet i lufthavnen og bor derefter en eller to dage på et hostel, her kan i få info om landet osv. En sådan ankomstpakke kan være ok hvis det er første gang man rejser. Men ellers er det nogle forholdsvis nemme lande at rejse i, start fx med Thailand som er det “nemmeste” land at rejse i. Men lad være med at planlægge alt for meget hjemmefra, bare kast jer ud i det, det bliver fedt. Kig evt på Jysk’s hjemmeside de har nogle sider hvor man kan ” planlægge sin rejse”. Rigtig god tur.

Erica

Hej Ida

Jeg var i Thailand, Laos og Cambodia i 4 uger her i sommer med min kæreste, det var min første tur til Asien.
    se denne rejsedagbog fra Sydøstasien juni/juli 2006:
    https://www.backpackerplanet.dk/member/weblog/index.asp?page=294&intWeblogID=66

Vi havde booket et hotel i 3-4 dage i Bangkok, for det er rart i hvert fald at have et sted at sove, når alt andet er så nyt og anderledes end i Danmark.

Vi tog fra Thailand til Laos og herfra til Cambodia. Jeg synes ud fra min erfaring med landene at dette er den bedste måde at tage landene på, for Laos er et meget fredligt land, som er rart at komme til efter hektiske Bangkok 🙂 . Tag så enten til Vietnam eller Cambodia herfra (nok gerne i denne rækkefølge); Cambodia er lidt af en omvæltning at komme til, når man kommer fra Laos, men det er dejligt at være der.

Tag nogle ture ud fra de forskellige steder I er, men book dem først når I er i byen I skal være i, ikke hjemme fra. Der er rigtig mange muligheder at vælge i mellem, de forskellige steder, også til ikke specielt mange penge.

Lige et par must see i Cambodia:
    Genoside Museet og Killing Fields ved Phnom Penh
    +
    Naturligvis Angkor ved Siem Reap

Hav en super god tur begge to, jeg er misundelig 🙂

Venlige rejse hilsner fra Maria

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account