This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sigrid si

Hej

Vi er et par, begge på 22 år. Vi planlægger en rejse til Bali til sommer på en måned. Vi håber du kan hjælpe lidt angående nogle af vores spørgsmål.
    Først og fremmest kunne vi tænke os at vide lidt om hvordan prisniveauet er:
    Overnatning: vi har intet imod at overnatte lidt primitivt, men helst i et værelse hvor det kun er os to. Vi kunne også godt tænke os et par overnatninger i Bungalows (Hytter på stranden).
    Herudover ville det også være rart hvis du ved lidt om hvordan priserne er på mad og andet i den dur, altså vand osv..
    Vi vil gerne gøre det billigt med hensyn til mad, og vi har ikke den store lyst til at feste, men mere at se naturen og kulturen.
    Transport rundt på øen gør heller ikke noget hvis den er primitiv.
    Ved du måske noget om de ting der er at opleve. Vi er som sagt mest interesseret i kulturen og naturen, vi vil også gerne dykke, vandre, rafte, ride på elefanter osv. ved du hvordan sådan noget lettest og bedst gøres?
    Har du en anelse om hvad et budget for en måned, med mad, transport, overnatninger og oplevelser vil kunne ligge på?
    Vi håber meget i har tid og lyst til at svare.
    Mvh.
    Sigrid og Lars

Anonym HeidiZ

Nu ved jeg ikke hvilken måned i besøger Bali, men sommeren er højsæson = mange turister og derved er priserne tilsvarende høje.

Vi besøgte Bali i august og havde booket hotel hjemmefra via asiarooms.com. Vi gav vidst omkring 300 kr pr værelse pr dag, boede i Sanur på to forskellige steder. Sanur er forresten et godt sted at have base, da der er gode forbindelser til seværdigheder. Men jeg fortrød lidt, at vi ikke havde booket nogle dage i Ubud, det er en skøn by. Der ville jeg nok prøve at finde en skøn lille oase.

Der er fin natur på Bali, men der er også meget trafik og larm. Bali er en lille ø, balineserne får mange børn og mange turister kommer til ø’en, så ja, helt paradis er det ikke 😉

Jeg ville måske få lidt ø-kuller af en måned på Bali. Hvis jeg nu havde en måned til sommer til rejse, så ville jeg købe flybiletter fra DK til Kuala Lumpur i Malaysia og tage et par dage der. Kuala Lumper er en skøn by. Så ville jeg (hjemmefra) booke billetter med Air Asia fra Kuala Lumpur til Bali og så kombinere Bali med også at se Lombok og tilsidst dase på Gili Øerne.

Prisniveau. Det er forholdsvis billigt at spise, tror vi bruge omkring 150 kr om dagen til mad (gennemsnit). Der er ikke noget offentlig transport på Bali, så vi brugte taxa og så hyrede vi en chauffør i to dage, som kørte os rundt på øen. Det var vidst rigtig billigt. Tror vi gav 50 dollar pr. dag og det var heldagsture.

God rejse.

Anonym HeidiZ

Nu ved jeg ikke hvilken måned i besøger Bali, men sommeren er højsæson = mange turister og derved er priserne tilsvarende høje.

Vi besøgte Bali i august og havde booket hotel hjemmefra via asiarooms.com. Vi gav vidst omkring 300 kr pr værelse pr dag, boede i Sanur på to forskellige steder. Sanur er forresten et godt sted at have base, da der er gode forbindelser til seværdigheder. Men jeg fortrød lidt, at vi ikke havde booket nogle dage i Ubud, det er en skøn by. Der ville jeg nok prøve at finde en skøn lille oase.

Der er fin natur på Bali, men der er også meget trafik og larm. Bali er en lille ø, balineserne får mange børn og mange turister kommer til ø’en, så ja, helt paradis er det ikke 😉

Jeg ville måske få lidt ø-kuller af en måned på Bali. Hvis jeg nu havde en måned til sommer til rejse, så ville jeg købe flybiletter fra DK til Kuala Lumpur i Malaysia og tage et par dage der. Kuala Lumper er en skøn by. Så ville jeg (hjemmefra) booke billetter med Air Asia fra Kuala Lumpur til Bali og så kombinere Bali med også at se Lombok og tilsidst dase på Gili Øerne.

Prisniveau. Det er forholdsvis billigt at spise, tror vi bruge omkring 150 kr om dagen til mad (gennemsnit). Der er ikke noget offentlig transport på Bali, så vi brugte taxa og så hyrede vi en chauffør i to dage, som kørte os rundt på øen. Det var vidst rigtig billigt. Tror vi gav 50 dollar pr. dag og det var heldagsture.

God rejse.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Bali er et paradis,en skam jeg ikke fik mere ud af bali en kuta beach og den lokal sprut,tilbage i 96,i har masser af mulighedder,i kan besöge gilli örene lombok komto,plus rejse rundt på bali,har selv rejset som back packer i ti år og mine venner som kommer på bali siger at prisen er billige på mad og overnatning 300 er alt for meget hvis i skal back packe, skulle i få lyst til at smage den lokal sprut på kuta kan jeg anbefalde jer at besöge bounty skibet.lars

Anonym brian jensen

skal selv til bali den 22/3, så kunne da godt tænke om der var nogen der havde lidt info til hvad der skulle ses,
    skal til Lovina og se delfiner, White Water rafting, på nattetur til vulkan, ubud.
    skal bo på i candidasa.

Anonym Sigrid si

Tusind tak for svar ☺ Vi skal rejse i juli og august måned så det kan man roligt sige er højsæson. Vi har til sidst på turen også en lille uge i Kuala Lumpur.
    Vi har købt flybilletter men regner egentlig med først at booke overnatning dernede da vi gerne vil tage det lidt loose.
    Vi har indtil videre fundet disse vi gerne vil opleve:
    • Delfinsafari fra Lovina.
    • Elefantsafari ved Taro
    • Monkey Forest, abeskoven i Ubud.
    • River rafting på floden ved Ubud.
    • Trekking på bjerget Batur.
    • Vandfaldet Gitgit
    • Hot Springs ved Lovina. Naturlige varme kilder med svovlholdigt vand
    inde midt i junglen.
    • Tirta Empul
    • Dykning
    Har I nogle andre forslag til must see eller oplevelser I ikke synes vi skulle være foruden, det ville være fedt at få lidt input☺

Vi har også overvejet at få syet lidt tøj på Bali, har I nogle erfaringer med det?

Hvis I kan huske nogle af de steder i overnattede må og synes i kan anbefale det må i også meget gerne det☺

Anonym helleklm

Hej Sigrid
    Da vi selv rejser til Bali til sommer vil jeg lige høre dig:
    Hvad endte i med at synes var de bedste oplevelser på jeres tur til Bali?
    Og hvordan var turen med delfin safari?- er det værd at prioritere?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account