This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Etniskuheld

Er du sikker på, at man skal ha en returbillet? Kan man ikke købe en one way, og så rejse videre fra Cuba til de andre lande/øer?

Ok, tak for svar mht. hotelovernatninger.

Har du ellers gode råd til hvad man skal se eller generelle forholdsregler?

På forhånd tak

C

Anonym Etniskuheld

Hejsa

Nogle der har erfaringer med at rejse til Cuba?

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende køb af billet.

Jeg påtænker at købe en enkelt billet til Havanna og derfra besøge landet. Da jeg ikke har fastlagt mig en bestemt en rute, vil jeg ikke købe retur billet. Påkræves dette, når man skal få visum til landet?

Jeg læste på ambassadens side, at man skal fremvise kopi af sine billetter fly t/r? Nogle der kan forklare mig, om man skal købe tur og retur billet?

Hvad med de to overnatninger man skal booke? Er det et krav eller? Jeg har nemlig fundet frem til en casa particulares, som jeg kan bo i, men det er ikke et hotel.

Ellers er i velkommen til at skrive jeres erfaringer med at rejse på Cuba :))

Anonym Tine

ja, er sikker. Jeg fik stjålet mit pas og visum i Peru og skulle derfor have et nyt. Der ville de se min returbillet og fik at vide at jeg ikke kunne få visum, hvis ikke at jeg havde en returbillet. Vi blev også tjekket i lufthavnen. Du skal desuden også have bevis på at du har en rejseforsikring

Hvor lang tid skal du være væk?

Anonym Tine

Du skal have en returbillet til Cuba. Du kommer IKKE ind med mindre at du også har en billet ud af landet.
    Du behøver ikke at have en returbillet når du søger visum (så vidt jeg husker), men de tjekker det i lufthavnen inden du skal afsted og så tjekker de det også nogen gange i Havana lufthavn. Så det skal bare være i orden der!

Ja, man skal have to overnatninger på hotel. Det skal man skrive på sit indrejsekort (det du får i flyet). Har dog hørt at man bare kan skrive noget på, selvom det ikke passer, men er langt fra sikker. Ville ikke satse på det

Anonym Etniskuheld

Ok, det vidste jeg ikke.. Da min tanke blot var at købe en enkelt billet til Cuba og ta den derfra. Jeg har rejseforsikring i orden 🙂

Jeg ved ikke helt, hvor længe jeg skal være væk, mindst to måneder.

Har også overvejet at starte ud på Bali og ta den derfra.

Hvad skete der med dig så i Peru?

Og har du nogle gode råd til og erfaringer ifb med at rejse i Sydamerika? 🙂

Anonym Tine

Cool, Cuba er et fantastisk land! Transport er dog lidt dyrt…Det kan være svært at møde nogen at rejse med på Cuba, da der ikke er hostels og utrolig mange casas, hvor man også bor hver for sig

Bali er også skønt og der er jo god mulighed for at besøge nærliggende øer/lande. Det er billigere end Cuba, men begge steder er rigtig dejlige!

Jeg fik skåret min taske op på en bustur, selvom jeg havde den mellem mine ben, kunne se hele tasken og det var midt på dagen, damn peruvianske tyve!

Sydamerika er stort og afstandene er store, men der er masser at lave. Jeg kan dog bedre lide Cuba og asien, men det betyder ikke at Sydamerika er dårligt. Smag og behag.
    Bolivia er billigt og fantastisk. Her kan du trekke i bjergene, se Salar de Uyuni, opleve Lake Titicaca (verdens højest beliggende sø), dinosauerspor, opleve Amazonas og meget mere – uden de helt store afstande.
    Men mulighederne er jo mange i Syd- og mellemamerika, som de også er i Asien

Anonym Etniskuheld

Tak for dine svar. Det er altid godt at få nogle erfaringer fra andre.

Jeg påtænker at rejse næste uge, og købe en enkelt billet, og ta den derfra. Lejer min lejlighed ud i København og bare opleve en masse.

Jeg er lidt træt af at man ikke kan rejse til Cuba uden at ha en returbillet, men så kan man måske rejse fra Bali og så videre til omkringliggende lande og måske komme ind til Cuba.

Anonym Jak

Øh, fra Bali og så komme ind på Cuba? Du er godt klar over at det er to forskellige kontinenter ik?

Anonym Etniskuheld

I know, i know.. Tænker bare på at rejse rundt i Asien og så videre til Sydamerika 🙂

Anonym Etniskuheld

Skal man også ha returbillet, hvis man skal ind til Bali? Dvs, der er ikke mulighed for at ta videre til andre lande?

Anonym Jak

Nå okay.

Nej, det tror jeg ikke. Det har jeg i hvert fald ikke oplevet

Anonym Etniskuheld

Danske statsborgere skal have visum for at besøge Indonesien og dermed også Bali. Visum udstedes ved ankomsten med fly til Bali, og prisen er 10 dollars for et visum op til 7 dage, og 25 dollars for et visum, der giver ret til op til 30 dages ophold. Det er en betingelse for opnåelse af visum ved indrejse, at den rejsende er i besiddelse af gyldig returbillet. Da visumregler ofte ændres, er det tilrådeligt at undersøge inden afrejse, hvordan det forholder sig på afrejsetidspunktet. Se eventuelt Udenrigsministeriets hjemmeside for mere information. Rejsende til Bali skal have et pas, der er gyldigt i mindst seks måneder efter indrejsen. Rejser man med børn, skal man være opmærksom på, at de sandsynligvis skal have deres eget pas. Pasreglerne håndhæves strengt.

Anonym Tine

Så skal man nok, men man kan da bare købe en billig billet ud af landet med Airasia (du behøver jo ikke bruge den). Tror dog ikke at de er så strikse med det på Bali, har aldrig hørt om nogen der er blevet tjekket. Du udfylder bare et par papir og betaler, så får du dit visum.

Lige en lille info, så koster det penge at forlade Bali og Cuba (en lufthavnsafgift). På Bali er det vidst 25 dollar og på Cuba er det 25 cuc (ca 150 kr), så vidt jeg husker

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account