This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym julmoq

Hej jeg har længe gået og tænkt at rejse til grønland. men har ikke turde tage springe jeg har kigget lidt på http://www.greenland.com/da/ for at få inspiration til rejsen og fundet frem til at jeg meget gerne vil fiske og ro kajak deroppe. min plan er at jeg skal være der en måned og søger derfor information om hvor jeg kan bo, hvor er det bedst at fiske, har nogen erfaringer med air greenland.

al information modtages med kyshånd

Mvh

Julius

Anonym amboye16

Hej Julius

Det var da en fin hjemmeside du har fundet!

Jeg håber, at du ved, at Grønland er en super dyr destination… både billetten derop og selve opholdet. Især hvis du gerne vil på forskellige ture.
    Hvis det så ikke har skræmt dig væk, så venter der dig vildt flotte og skønne oplevelser!!! Grønland er helt unik.

For at flyve til Grønland skal man først fra CPH til Kangerslussuaq (Sønderstrømfjord) eller Narsarsuaq (kun om sommeren). Derfra skal man så flyve videre til den by/bygd, som man gerne vil besøge. Derved betaler man faktisk for to flybilletter i en.
    Min erfaring med AirGreenland er god – de flyver normalt til tiden, hvis ellers vejret tillader det. Alt i Grønland afhænger af vejret!

Jeg har selv været i Ilulissat og syntes, at det var et fint sted som udgangspunkt for ture til isfjorden og som base til andre steder – f.eks. rejste vi til Discoøen og sov på B&B et par nætter (Jeg kan desværre ikke huske prisen).

Hvis du tager på en “turistet” fisketur i det område, så kommer du nok til at betale omkring 800 kr. for det, mens det kan være gratis, hvis du kan finde en fisker, som gerne vil tage dig med. Men så skal man gerne være der lidt længere tid, så man kommer til at kende nogle lokale.
    Det er svært som turist at komme ind fra gaden og komme med på tur uden at betale for det.

Kajak har jeg ingen erfaring med i Grønland, men det er der sikkert andre i forumet der kan svare på.

Er du der i sommermånederne er det muligt at bo i telt. Ellers bliver det hotel eller B&B.

Rigtig god tur
    Anne Marie

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account