This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jakobkenya

Jeg planlægger at skal til Kenya/Nairobi om en tre ugers tid ( ca 14 dage ), men er lidt i tvivl om hvor sikret det er at rejse på egen hånd, jeg skal noget af tiden rejse sammen med en lokal som jeg “kender”. jeg har tænkt på at bo i Nairobi en del af tiden og derfra se nogle ting ( 3-4 dages safari + Karen Blixen farm mm samt vil tage bus eller tog til Mombasa en tre dages tid. er der noget jeg skal se/gører eller IKKE skal gører, vil gerne bo rimeligt billigt men også sikkert (forslag) er det sikkert at bruge taxa fra hotel/hostels til byen om aftenen eller skal jeg slet ikke gå ud om aftenen hvad med bus fra Nairobi til mombasa er det sikkert samt bestemte safarie turer der er gode.
    PS. alle forslag og råd er velkommende…..Tak………

kimhansen

Hej Jakob
    Jeg kender Kenya og Nairobi ret godt – Kan specifere det lidt nærmere – Kenya er et stort land. Som udgangs punkt er det sikkert at rejse på egen hånd Så længe du holder dig i turist områderne og ikke tager op i det nordlige. Men DU SKAL ALTID passe på dine ting i et fattigt land som f.eks. Kenya. Ha dine penge inde på maven eller i en lomme syet på indersiden af dine bukser. LAd være med at gå rundt med ur og kamera om halsen osv. Du er velkommen til at skrive tilbage mange hilsner – Kim

kimhansen

Hej Jakob
    Jeg kender Kenya og Nairobi ret godt – Kan du specifere det lidt nærmere ? Kenya er jo et stort land. Som udgangs punkt er det sikkert at rejse på egen hånd Så længe du holder dig i turist områderne og ikke tager op i det nordlige. Men DU SKAL ALTID passe på dine ting i et fattigt land som f.eks. Kenya. Ha dine penge inde på maven eller i en lomme syet på indersiden af dine bukser. LAd være med at gå rundt med ur og kamera om halsen osv. Du er velkommen til at skrive tilbage mange hilsner – Kim

kimhansen

Hej Jakob
    Jeg kender Kenya og Nairobi ret godt – Kan du specifere det lidt nærmere ? Kenya er jo et stort land. Som udgangs punkt er det sikkert at rejse på egen hånd Så længe du holder dig i turist områderne og ikke tager op i det nordlige. Men DU SKAL ALTID passe på dine ting i et fattigt land som f.eks. Kenya. Ha dine penge inde på maven eller i en lomme syet på indersiden af dine bukser. LAd være med at gå rundt med ur og kamera om halsen osv. Du er velkommen til at skrive tilbage mange hilsner – Kim

Anonym Anonym

Nairobi er lidt kedelig at opholde sig i i længere tid. Et par dage kan godt gøre det! Karen Blixens hus kan man “overstå” på en-to timer og så er der girafferne i fangenskab som man kan fodre osv. Ellers er der ikke de store oplevelser i Nairobi. Kan anbefale togturen til Mombasa – med første klasse (det er ikke dyrt!) Lamu er en fantastisk ø, men er ikke sikker på om det er helt sikkert længere (ifølge UM). Watamu er også en oplevelse værd – der er mange steder langs kysten, hvor der er mange gode oplevelser. Skriv, hvis jeg skal uddybe noget 🙂
    Mvh Julie.

Anonym Daizz

Tilføjer lige til tråden. Er ved at planlægge bryllupsrejse. Vi mangler at udfylde ca. 4-6 dage, som gerne skulle være afslapning. Vi skal være i Kenya det meste af rejsen, men jeg er lidt imod at flyve til Zanzibar, for kun at bruge 4 dage i Tanzania. Kender i nogle gode hoteller ved Kenyas østkyst, hvor man stadig kan leve rimelig godt, uden at det koster voldsomt meget?

Anonym Kim Hansen
    Anonym Anonym

Hej tak for svarene, turen til Mombasa og opholdet langs kysten bliver spændende da der er mange muligheder for oplevelser, men er der nogen der kan give mig oplysninger om steder at bo til en fornuftig pris ( i Nairobi og Mombasa ) og kan man købe en safaritur med kort varsel når man er i kenya ( evt navne på nogle gode safari udbydere.) Tak mvh. Jakob…..

Anonym kim

hej jakob som nævnt prøv at kikke på
    http://caprichocottages.com/menu.htm har du det?
    Det er et sted for bl.a. back packere i mombassa
    Safaris operatøre i Nairobi skal du passe på med Du kan blive snydt noget så eftertrykkeligt. Der er dog selvfølgelig også gode og ærlige Jeg kan anbefale
    http://www.shoortravel.com/ hver indstillet på AT SAFARI ER DYRT. Alene park entre’erne i Kenya ligger på mellem 70 og 80 USD om dagen, dem kan ¨man ikke undgå. Hertil kommer bil, benzin, chauffør og overnatning som kan være på lodge eller på camping basis. Er det på lodge så regn med minimum 200 USD pr dag hvis du skal ind i en af de rigtige national parker camping nok lidt billigere pr. dag
    mvh – Kim Hansen, http://www.afrikashorisonter.dk

Anonym Andrea

julie, du må meget gerne uddybe lidt til mig, da jeg skal til Kenya og har 1 uge 🙂 overvejer et smut til Uganda, men det er 1 uge måske ikke nok til?

Anonym Andrea

julie, du må meget gerne uddybe lidt til mig, da jeg skal til Kenya og har 1 uge 🙂 overvejer et smut til Uganda, men det er 1 uge måske ikke nok til?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account