This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Knudsenn

Jeg har netop besluttet mig for at rejse, da jeg har opdaget det er min sidste chance før jeg skal starte på en uddannelse, og jeg aldrig bliver mere fri end jeg er nu.

Jeg har ikke særlig meget planlægningstid, da jeg gerne vil derned hurtigst muligt, mens klimaet stadig er godt dernede.

Jeg planlægger at rejse i 2-3 måneder hvor jeg regner med at rejse midt i Marts(idag d. 26 februar).

Jeg har en masse spørgsmål, og håber at få svar på nogle af dem.

– Skal man have en returbillet når man flyver ind i fx. Mexico eller Honduras, eller kan man købe en returbillet mens man er der ovre?

– Hvad vil være en god start destination? Jeg vil gerne dykke, samt opleve kulturen, i Honduras, Mexico, Beliza + evt. andre lande.

– Hvilke steder er gode backpacker destinationer i Mellemamerika?

– Budget? Hvad skal jeg regne med at bruge?

– Hvilke ting er vigtige at have styr på før man rejser generelt?

Håber I kan hjælpe, og hvis I har nogle erfaringer fra en lignende rejse vil jeg meget gerne høre om den!

Anonym Claus

Det er ikke altid, at myndighederne checker, om du har en returbillet. Men det koster meget mere at købe en billet i Latinamerika til DK end en retur.

Du kunne købe en billet til Mexico og hjem fra evt Panama. Hvis du har en 2-3 mdr, har du god tid til at rejse gennem Mellemamerika. Du kunne også for et mindre beløb få en billet, hvor det er muligt at ændre destination og returdato.

De vigtigste ting, inden du tager afsted, er dit pas. Gyldig mindst 6 mdr efter hjemrejse. Tag nogle kontante us dollars med. Mindre beløb – måske 150 i små sedler, som du gemmer forskellige steder i rygsæk og dagturssæk. To plastikbetalingkort. Et Visa/dankort, Visa Electron eller et Mastercard.
    Det er røv og nøgler at stå på et hotel uden en krone, hvis man er blevet røvet. (du skal ikke regne med hjælp fra ambassade).
    En sygeforsikring + kopi af pas
    Skal du flyve via USA, så få lavet et Visa-waiver 72 t inden afgang.
    Lad være med at slæbe hele gardaroben med, men en regnjakke er altid god at have.
    Køb en guidebog – Lonely Planet eller Footprints bøger.

mvh
    Claus

Anonym id1ers Abram

Tusind tak for det hurtige svar og de rigtig gode råd! Hvis ikke det var for hvad du skrev om passet, havde jeg ikke opdaget at mit pas udløber sidst i maj, så jeg må bestille et nyt så hurtigt som muligt!

Men der er i hvert fald en rigtig god info som er vigtig at have med! 🙂

Anonym Toke Knudsen

– Tusind tak, hilsen Toke 🙂

Anonym Laura Bjørnholt

dykkerkurser i Belize skulle være fantastisk flot, nemt og billigt!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account