This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Katriiiiinesørensen

Hej alle sammen 🙂
    Jeg er igang med at planlægge en tur til Thailand, men jeg har overhovedet ingen erfaring ang. hvordan man rejser rundt som backpacker.
    Jeg skal være afsted i ca 3 måneder.
    1: Hvordan er det med visum? Jeg skal kun være i thailand.
    2: Hvad kan man leve for om måneden? (Jeg skal gøre det så billigt som muligt. Og jeg er ikke sart overfor gade køkkenter og den slags.
    3: Er der nogle ting man bare skal opleve? (Jeg ved endnu ikke hvor i Thailand jeg skal hen)

Tak for hjælpen på forhånd 🙂

Anonym Jens

1. Så vidt jeg husker kan du max få 2 mdrs Visum og det skal du ansøge om ved ambassaden i København inden du tager afsted. Derefter bliver du nødt til at booke et fly ud af Thailand og tilbage til Thailand igen og få det automatiske 30 dages Visum i lufthavnen. Du kan flyve billigt med AirAsia til mange omkringliggende lande.

2. Hvis du ikke er sart, så kan nøjes med 20-30 kr. på logi og 50 kr. på kost. Det vil sige 2.400 kr. per måned. Derudover kommer der så transport, aktiviteter, byture etc. Det svinger meget fra person til person og hvad dine interesser er.

3. På tre måneder kan du komme rigtig godt omkring i Thailand og se mange ‘must-see’ ting. Det kommer dog igen an på hvad dine interesser er, for der kan laves et væld af forskellige ting. Hvis jeg skal give én anbefaling, så hold dig væk fra Pattaya og Patong Beach.

Anonym Anonym

Så vidt jeg har læst mig til, så kan man være i thailand i 60 dage, og efter det kan man søge/købe 30 dages visum når man er dernede 🙂 men jeg er ikke sikker på noget.
    Er der nogle byer du ville anbefale at jeg tog hen?

Anonym Mathias

Du for 30 dages visa hvis du kommer ind i landet via fly og 15 dage over land eller vand. Du kan så rejse ind i landet max 3 gange.

Anonym Jens

Igen, kommer an på hvad du har lyst til. Går ud fra du lander i Bangkok og der kan du fint få noget tid til at gå, derefter kan du tage sydpå langs kysten med stop i Hua Hin og derefter med færgen fra Chumpon til Koh Tao (dykning).

Koh Tao ligger i en ø-gruppe sammen med Koh Phangan (Full Moon Party) og Koh Samui (ferie paradis ala Phuket for 10 år siden).

Derefter kan du tage tværs ind over fastlandet med stop i regnskoven og ramme Phuket og Phi Phi.

Efter det vil jeg nok tage et fly fra Phuket til Chiang Mai og udforske den nordlige del af Thailand og alle de små byer der ligger omkring.

Ingen der siger det er præcis den rækkefølge du skal tage det i og hvis jeg var dig ville jeg egentlig bare tage afsted til Bangkok, købe en LP-guide derovre og så tage det som det kommer.. det er trods alt sjovest.. og du møder garanteret en masse du kan følges med hen af vejen.

Anonym Anonym
    Anonym Christian

Du faar 30 dage ved indrejse i Thailand, uden visum.

I og med du ved, at du skal opholde dig i Thailand alle 3 maaneder, saa soeg et turist visum, her faar du 60 dage, hvilket kan forlaenges med 30 dage paa immigrations kontoret for et gebyr (1900 baht), herefter skal du forlade Thailand.

Du faar ved indrejse over landegraense kun 15 dage, husk det. Hver dag du overskrider dit visum, koster 500 baht ekstra, som betales naar du rejser ud af landet.

Eftersom du har 3 maaneder, saa kan du godt naa rundt i hele landet, du har bestemt ogsaa tid til at tage tog/bus rundt – hvis du gerne vil goere det saa billigt som muligt, saa er det helt klart at foretraekke, selvom flybiletter er forholdsvis billige.

Jeg vil helt klart anbefale dig at koebe en lonely planet bog – Thailand, hvor du vil kunne faa virkelig mange gode raad til aktiviteter, overnatning, spisning, simpelthen alt mellem himmel og jord.

God tur!

Anonym christian

Lige en side bemaerkning: Naar du soeger turist visum, saa soeg med et par re-entrys, mener stadig det er gratis at soege turist visum, ellers er det 200 kroner pr entry, hvilket er giver godt ud. Det betyder saa, at HVIS planerne nu skulle aendre sig (man ved altsaa aldrig naar man backpacker) saa kan du rejse ud af Thailand og naar du saa rejser ind igen, faar du 60 dage igen!

Uden re-entrys, saa bliver dit visum annulleret hvis du forlader landet og du faar derefter kun 15 dage over land og 30 dage igennem en international lufthavn.

Anonym christian

Lige en side bemaerkning: Naar du soeger turist visum, saa soeg med et par re-entrys, mener stadig det er gratis at soege turist visum, ellers er det 200 kroner pr entry, hvilket er giver godt ud. Det betyder saa, at HVIS planerne nu skulle aendre sig (man ved altsaa aldrig naar man backpacker) saa kan du rejse ud af Thailand og naar du saa rejser ind igen, faar du 60 dage igen!

Uden re-entrys, saa bliver dit visum annulleret hvis du forlader landet og du faar derefter kun 15 dage over land og 30 dage igennem en international lufthavn.

Anonym Anne

Husk at være opmærksom mht. maden. Jeg bor på nuværende tidspunkt i New Zealand med min kæreste og i nyhederne har der på det seneste været flere “uheld” med mennesker der er døde og Thailands regering dækker over, hvad der er sket, så ingen rigtig ved, hvad der egentlig foregår. Senest er det en gruppe piger fra NZ,der har været i Chaing Mai og som på under et døgn blev syge, hvoraf den ene døde af det: http://www.newstalkzb.co.nz/newsdetail1.asp?storyid=193437 og Tjek evt. http://www.thailandtraveltragedies.com, den er oprettet af forældrene til den 23 årige,men er endnu ikke helt færdig.

Vi var selv i Thailand sidste år i januar og vi havde en fantastisk ferie. Maden på gaden frister, men jeg må sige at vi spiste ikke der, tilgengæld fik vi lækker Thai mad på restauranter med rimelige priser og i private hjem.

Husk at bruge din sunde fornuft, så er jeg sikker på du får en fantastisk oplevelse
    God rejse 🙂

Anonym McWearq

Spis du roligt maden på gaden, hvor du kan se den blive tilberedt over megt kraftig varme. De få gange jeg er blevet syg i Thailand og Indien har det været af mad fra restauranter, hvor man ikke kunne se maden blive tilberedt, og hvor de sommetider har lidt halvgamle varer stående i gamle køleskabe som ikke kan holde tilpas lav temperatur. På gaden kan du se råvarerne, og ser de slatne og gamel ud, finder du naturligvis et andet sted at handle.

Anonym katrine

Virker til der er en masse mennesker med erfaring i Asien:

Vi er to piger der tager til Australien i oktober måned. Efter det har vi planer om at rejse over Asien, som så mange andre.
    Vi er dog meget i tvivl om hvilke lande vi skal besøge – vi regner ca med at have en måned til rådighed.
    Vi har bl.a. overvejet enten Thailand, Vietnam, Malaysia eller Cambodja.. Er der nogle der har nogle erfaringer de vil dele ud af? Hvad er absolut værd at besøge?
    Og hvad skal opleves de forskellige steder?

Håber på svar 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account