This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sss

Hej alle,

Jeg rejser i starten af februar til Asien sammen med en veninde.. VI har ikke planlagt det store, andet end en billet til Bangkok – og derfra rejse videre op igennem Thailand og igennem Cambodia, Laos og Vietnam.
    Er der nogle der har nogle ideer til ruter man kan rejse og et sådan ca. budget for sådan en rejse?? Vi regner med at skulle være afsted i 3 måneder..

Håber i har nogle gode råd til os 🙂

Hilsen Fie og Kamilla

Anonym none

Hej Fie og Kamilla!
    Vigtigt: Landminer i Combodja og i Vietnam ifølge Udenrigsministeriets rejsevejledninger http://www.um.dk/NR/exeres/FDA89A71-56EB-4CBF-BD6B-785933535B45.htm

I finde svar i tidligere indlæg her på siden. I kan finde indlæggene ved at søge på landenavnene Thailand, Combodia, Laos og Vietnam. I kan for eksempel søge på landenavnene enkeltvis.
    Mvh. Jesper

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Jesper

Vi er meget glade for dine mange indlæg på siden – men du overtolker advarslerne fra Udenrigsministeriets hjemmeside.

Ja – der er landminer i Cambodia og Vietnam OG Laos. Men det er IKKE et problmer når man rejser rundt i landet.

Jeg har selv været i Thailand, Laos og Cambodia. Senest i sommers.

Fie og Kamilla – Jeg skriver et længere svar til jer senere.

Det er nogle suveræne lande i skal besøge – glæd jer.

Venlige rejsehilsner

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym Miss_ShadowCat

Ligger du svaret ud her kenneth? for mig og min veninde skal nemlig på præcis samme rundrejse, faktisk ca samtidigt 🙂

Hilsen Rebekka

Anonym admin

Thailand
    – hvis et land er backpackernes mekka, så er det Thailand og det er naturligvis velfortjent.

Thailænderne er som regel søde venlige – landet kaldes smilets land og det er velfortjent.

Thailands og specielt Bangkok templer er fantastiske oplevelser – man kan dog let blive tempeltræt, så tag templerne i mindre doser ad gangen. Læs historie og baggrund om templer, det giver en større oplevelse.

Strandene
    Thailand har masser af fantastisk flotte strande på både øst- og vestkyst. Jeg har været på Koh Samui, Koh Phan Ngan, Koh Tau, Phi Phi og Krabi. Alle har deres egen styrker.

Norden og trekking
    Jeg har aldrig været i Nordthailand – Trekking blandt bjergstammer er populært deroppe. Jeg ville i stedet vælge Laos eller Vietnam til trekking.

Laos
    – Laos er en af mine abolutte rejsefavoritter.

Jeg var der i sommers og i 2001 – det er ligesom at man kommer til en ny uspoleret og rolig verden når man kommer til Laos.

De fleste besøger Vientiane (en hovedstad som igen anden), Vang Vieng (hvor backpackers hænger ud og fester) og Luang Prabang – den gamle kongeby.

Hvis i har muligheden, så tag længere nordpå eller længere sydpå.

Vi er lige nu igang med at lave en guide til Laos – Gå til Oplev Laos

Cambodia
    – Angkor templerne og Killing Fields

De fleste kommer til Cambodia pga de to ovennævnte ting der begge er stærke oplevelser.

Angkor templer er fantastiske – men er man ikke arkæolog eller speciel historisk interesseret kan man tage dem på to dage.

Killing Fields og Toul Sleng museet er minder om en helt forfærdelig fortid, der desværre ikke er så mange år gammel. Det er rigtigt slemt – lidt som at besøge koncentrationslejrene i Europa.

Cambodia hovedstad Phnom Penh er værd er bruge et par dage i – der er meget at se og den har ikke fortjent sit lidt blakkede rygte.

ØKONOMI
    Min kone og jeg brugte kr. 500 om dagen for os begge to i ovenstående lande. Vi levede ikke specielt billigt og heller ikke specielt dyrt. Tidligere har jeg rejst for kr. 100 om dagen. Meget er muligt. Tillæg omkostninger til specielle ture, dykkercertifikat eller lignende.

RUTEN
    Ovenstående er bare et par af mine bud – men ingen rejse passer til to mennesker. Vi er alle forskellige. Kig guidebøger, tjek de mange informationer her på siden og lad være med at planlægge for meget – I vil opdage at mange nye muligheder dukker op når i er kommet afsted.

Har i konkrete spørgsmål – så stil dem i forummet. Jeg vil helst svare her så andre også kan få glæde af dem.

God Rejse

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym Anonym

Hej,

Mange tak for svaret.. Det var virkelig fedt..

Vi har lige et sidste spørgsmål mht. visum… Har læst i andre indløg at man skal kunne dokumentere at man rejser ud af Thailand indenfor 1 måned, men da vi ikke regner med at købe en retur billet er det jo ikke muligt..
    Er der nogen der ved hvordan man håndterer det? er det noget man skal have ordnet hjemmefra? – det samme gælder egentligt for de 3 andre lande..

Takker 🙂

Anonym Anonym

Hej jeg har lige et sp der går under samme katagori. Jeg skal i forbindelse med en rejse mellemlande i Bangkok og har 14 dage- 3uger ekstra er det nok til at se både Laos og Cambodia nu tænker jeg på “highlightsene” i de to lande?
    Hilsen line

Anonym Anonym

Hej piger

Jeg var selv i thailand og vietnam med en veninde tre måneder i år, og i kan godt begynde at glæde jer rigtig meget.
    Jeg synes selv der var stor forskel på de to lande, Thailand er et backpackerparadis med alt hvad man kan ønske sig, men det kan også blive meget turistet. Da vi kom til vietnam var det lidt af et kulturchok, men jeg vil absolut anbefale jer at tage dertil. Kulturen er mere “autentisk”, folket er venlige og naturen og de mange oplevelser ubeskrivelige. Især vil jeg anbefale Halong Bay hvor man sejler i to eller flere dage på gamle træskibe mellem tusindvis af klippeformationer.
    Men mit absolutte højdepunkt var byen Hoi An, som stadig tydeligt bærer præg af at have været en fransk koloni. Lækker strand, charmerende huse, lækker mad og hundredevis af skræddere der syer alt hvad hjertet kan begære.
    Jeg ønsker jer en rigtig god tur
    Hilsen Mia

Anonym Miss_ShadowCat

Hej,
    det ang. visum.. Det vi gør er at købe en billig flybillet ud af landt (tror det var billigt til singapore) som vi kan vise som dokumentation.. men i bruger den så bare ikke.. det var hvad vi blev foreslået på jydsk, så regner med det virker!

Anonym mf76

Ang. visa så har de i thailand stort set i alle byer et sted hvor man kan købe et “visa run”. Her booker man en tur i en minivan eller bus der kører en til grænsen og så tilbage igen. Enkelt, billigt og smart.
    I bør vide at der er kommet nye visa regler, så man må max opholde sig i thailand i 90 dage og så skal man ud af landet i 90 dage, før man må komme ind i thailand igen

Anonym Anonym

Jeg har rejst i alle lande og vil foreslå følgende (dog vil jeg sige at det er absolut bedst at rejse uden alt for mange planer)

Thailand
    *Bangkok*
    Nyd et par dage i Bangkok. Gå nu ikke helt shop amok (vent med de til de sidste dage inden i skal hjem)

*Ko Chang/Ko Samet*
    Umiddelbart er det ikke de mest optimale backpacker øer, men der er for langt ned til Kophanang osv.

Cambodia
    Hvis i befinder jeg på ko chang/ko samet tag til Siaunokville (strand i cambodia)

herefter
    Siam Reap
    Phenom Pehn

Vietnam
    Fra Phenom Pehn tag en mekong delta tur på 2 dage der slutter ved Saigon
    Jeg var ikke vildt begjesteret for Vietnam, men jeg synes i skal se hoi an og Hanoi.

Laos
    Fra Hanoi vil jeg nok booke et fly til Luang Prabang (Thaiair ways) har lige lavet en rute der til. Jeg ved det koster en lidt, men hvis i booker den i god tid kan den nok fåes billig. For på det tidspunkt vil jeg æde min gamle hat på at i er ret trætte af at køre i bus 🙂

I Laos vil jeg anbefale
    Luang Pranbang
    Vang Vieng
    Vietianne

Fra vietianne tag toget tilbage til Bangkok og hvis i har tid nyd tiden på de dejlige strande syd på.

Rigtig god tur

Rejse til Thailand, Cambodia, Laos og Vietnan
    Hej alle,

Jeg rejser i starten af februar til Asien sammen med en veninde.. VI har ikke planlagt det store, andet end en billet til Bangkok – og derfra rejse videre op igennem Thailand og igennem Cambodia, Laos og Vietnam.
    Er der nogle der har nogle ideer til ruter man kan rejse og et sådan ca. budget for sådan en rejse?? Vi regner med at skulle være afsted i 3 måneder..

Håber i har nogle gode råd til os 🙂

Hilsen Fie og Kamilla

Anonym Mikkel

Hej rejsende.
    Befinder mig lige nu i Ho Chi Minh efter 20 skønne dage i Thailand.
    Angående turistvisa til Thailand behøvede vi ikke nogen udrejse dato. Og der var ingen der sagde noget til det, så ved ikke hvor strikse de er med det.
    En ting mere, hvis i skal til ø og strand kan jeg varmt anbefale Ko Mak, en lille ø lige under Ko Chang.
    Held og lykke med rejsen og glæd jer. 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account