This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

De fleste selskaber har soveposer man kan låne til turen, hvis det er nødvendigt. Jeg var selv i Chian Mai, vi havde booket hjemmefra og vores Trekking tur var vildt dyr i forhold til dem man kunne købe i Chang Mai, så mit råd er at bestille dernede, der er booking bureauer alle steder i byen og egentlig over hele Thailand, så det er ikke noget problem. Jeg havde ingen sovepose med, men jeg rejste fra januar til april, så ved ikke om i har brug for en. Lagenpose er dejligt at have med uanset hvad, også hvis i låner soveposer derude.

Indenrigsfly er ret billigt i Thailand, fløj selv fra Chang Mai til Koh Samui for 4-500 kr. maks. så det kan godt svare sig, da man ellers skal med bus mange timer og med færger.

Håber det kan hjælpe lidt.

Anonym Kpovlsen

Hej

Min kæreste og jeg rejser til Thailand ca. 5 uger fra starten af juni 2012. Vi har lige lidt blandede spørgsmål, som jeg håber, at I globetrottere kan hjælpe os med 🙂

1. Vi vil på nogle ture/trekking i området i Nordthailand med Chiang Mai som base. Er det nødvendigt med sovepose om natten, eller vil I foretrække en lagenpose eller ingen af delene? Vi vil være der ca. midt i juni måned.

Vi vil også på ture/trekking i nationalparken Khao Sok, som ligger 120 km. fra Surat Thani i Sydthailand. Vil det være nødvendigt der?

2. Kender I nogle lokale selskaber, der er gode til at arrangere spændende ture/trekking i de ovennævnte to områder? Selskaber som ikke er for dyre.

3. Hvordan vil i rejse fra Chiang Mai i nord til Ko Samui og de andre øer i syd på den nemmeste, hurtigste og billigste måde?

4. Er der nogle, der har hørt/prøvet, at komme med en fiskerbåd, ud på havet for at fange nogle store “seje” fisk? Og har I hørt, om det kan lade sig gøre fra øerne omkring Ko Samui, eller skal man til Phuket for det?

Vi er ikke erfarne fiskere nogle af os, men synes det kunne være rigtig spænende at opleve de store fisk blive hevet i land.

5. Ellers nogle gode ideer og råd, for så er de meget velkome :)??

Det var vist de spørgsmål, som vi havde i denne omgang. Vi glæder os til at høre om jeres oplevelser og erfaringer 🙂

Mange hilsner Anders og Karina

Anonym Mathias

Jeg oplevede selv at indenrigsflyvning var forholdsvist dyrt i Thailand – naesten 1000,- DKK for Chiang Mai – Koh Samui. Ellers kan jeg varmt anbefale nattoget til Bangkok og derefter tog eller bus videre syd paa. Hvis Bangkok er paa jeres rejseplan kan I jo passende bruge et par dage der. Derudover vil jeg anbefale jer at tage til Pai, leje scootere og koere rundt – der er noget fantastisk betagende landskab. MHT. trekking ture vil jeg ogsaa anbefale jer at vente med at bestille, men husk at man ofte faar hvad man betaler for. De billigste ture er ofte ikke noget synderligt godt (min erfaring). Nyd Thailand!

Anonym Anonym

Hejsa.. Tusind tak for jeres svar. Jeg tror vi beslutter at købe lagenposer. Det er nok meget rart og penge man føler, der er godt givet ud, når man er kommet afsted 🙂

Jeg tror også, at vi venter med at bestille Trekking turene til vi er dernede. Det var blot for at høre, om I havde nogle selskaber I kunne anbefale.

Hvilke øer ville I foretrække sydpå på årstiden vi skal rejse? Vi har selv tænkt på Ko Samui og Ko Tao. Måske Ko Phangan.

Anonym Tine

Indenrigsfly, hold øje med AirAsia, de har billige billetter og ofte tilbud, så hvis man holder øje kan man få rigtig billige billetter. Jeg fik sidste år 4 indenrigsfly (i Malaysia) for 550 kr

Jeg så i Chiang Mai, at der blev arrangeret diverse fiskerture, men der er generelt mange turbureauer i Thailand, så mon ikke I kan finde det sydpå også?

Der findes masser af trekkingture, gode og dårlige. Jeg havde to dages trekking for 250 kr og den var rigtig god, men desværre var vi alt for mange afsted, 20 stk (blev lovet at der kun var 8-10 pr gruppe, men vi var åbenbart flere grupper afsted på samme tid)

Anonym krlj

Ko Samui, er virkelig lækker. Dog skal i være opmærksomme på, at det er godt kan regne dernede i juni og juli.. det oplevede vi desværre:(

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account