This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lé Emil

jeg skal til at i 3.g og jeg går så småt og overvejer hvad året bagefter gym skal gå med? Mine tanker er lige pt. på Venezuela, jeg har været inde på adventure heart og se deres rejse. Den ser rigtig spændende og cool ud ! Ville høre om nogen havde erefaringer med adventure heart og netop denne tur?

Anonym Marie

Jeg var på turen i september, og det var bare helt fantastisk! Venezuela og sydamerika i det hele taget er et skøny sted, som bare SKAL opleves. Turen var rigtig godt planlagt og der var taget højde for selv den mindste detalje. Turen er en smule dyr sammenlignet med de andre Adventure Heart og AdventureDK udbyder, men får VIRKELIG meget for pengene og det er bestem det hele værd 🙂 Det eneste minus er, at gruppen i Venezuela er ret stor (op til 35(, hvilket jeg personligt synes, er alt for mange, og man derfor ikke får det samme sammenhold, som hvis gruppen var mindre. Jeg vil dog ikke anbefale det frivillige arbejde. De steder man kan komme hen, har ikke brug for hjælp, tværtimod. Jeg var i en vuggestue/børnehave, og tit var vi flere “voksne” end børn og det var gennemgående de fleste steder. Set i bagspejlet ville jeg nok hellere have brugt den tid og de penge på noget andet, men det er jo smag og behag 🙂

Alt i alt er det en VILDT fed tur, som du trygt kan melde dig til. Jeg anbefaler den varmt!

Anonym Lé Emil

hej Marie, tak for svaret ! hvordan var vejret dernede i September? som jeg har forstået det, så er det “bedst” vejr fra Marts og så nogle måneder frem? angående det frivillige arbejde, så har jeg os hørt fra nogle andre at det måske ikke skulle være toppen af poppen, men det er vel nok altid en udfordring i sig selv at komme ud og lave noget arbejde i en hel anden kultur ? 🙂

Anonym Marie

Det havde jeg også hørt, men vejret ganske fint. Selvfølgelig havde vi dage med regn ind i mellem, men det var på ingen måde noget der kom i vejen for aktiviteterne, så det vil jeg ikke mene, du behøver have med i dine overvejelser 🙂
    Det er bestemt en udfordring. Hvis det er noget, du gerne vil prøve, så skal du bare være indstilelt på, at du skal gøre det for at komme helt tæt på en venezuelans dagligdag og blive en del af et samfund og ikke fordi, du vil redde verden. Men det er selvfølgelig også en oplevelse i sig selv 🙂 Noget der er fedt ved at blive der under det frivillige arbejde er, at guiderne tager jer med på Isla Magarita, hvor den bare står på total afslapning, fest og shopping i nogle dage. Det er selvfølgelig for egen regning, med bestemt pengene værd.

Anonym AnneDybkjær

Hej! Så lige denne tråd og bliver altså nødt til at kommentere.. Jeg var afsted med Adv.DK til Venezuela i jan-feb 2010. Det var intet mindre end en fantastisk tur, men de har siden valgt ikke længere at udbyde rejsen.
    Da jeg var afsted mødte vi gruppen fra Adv. Heart. Der var rigtig mange af dem, der ikke var tilfredse med deres rejse. (Til trods for at programmet lignede meget det, jeg rejste efter) De havde flere gange oplevet, at det de havde fået oplyst forud for rejsen ikke stemte overens med den egentlige oplevelse, da de var i Venezuela. De følte ikke de havde fået det ud af rejsen, de havde håbet på og nogle ville klage, når de kom hjem. Udfra hvad de fortalte, var det ret væsentlige ting, der ikke fungerede og derfor havde virket meget ødelæggende for deres rejse og oplevelser.
    Det lyder godt nok som om Marie ikke har haft en lign. oplevelse, men det er måske værd at undersøge…

Mht vejret, så er der normalt regnsæson omkring sept., men det er mit indtryk at det er ved at fucke lidt op. Da vi var der, havde der ikke været nogen regnsæson overhovedet i månederne inden og vores guides sagde, at de generelt kunne mærke hvordan vejret var ved at ændre sig. Så synes ikke vejret skal være det du vægter højest, når du vælger hvor og hvornår du vil afsted.

Dem, der i min gruppe valgte det frivillige arbejde har også sagt, at det kun var få, der reelt havde et arbejde at udføre og ville måske ligeså gerne ha’ været det foruden…
    Jeg valgte selv at rejse videre nordpå og har ikke fortrudt det det mindste.

Uanset hvad, håber jeg du får en fed rejse med en masse oplevelser!

Anonym Marie

Det er sjovt, du skriver det. En af mine gode veninder, var med adventure DK på samme tid som jeg var med adventure heart, og her var det præcis omvendt. De fik endda penge tilbage, da de kom hjem, fordi der havde været forringelser i turen. Så det er jo nok ret meget fra gruppe til gruppe 🙂
    Grunden til jeg valgte Heart frem for DK var, at man med Adventure Heart kommer på flere ture og får flere oplevelser for pengene.

Men alt i alt er Venezuela et rigtig godt land, der bestemt er værd at udforske. Og ja, hellere rejs videre end frivilligt arbejde. Et par drenge fra min gruppe tog i stedet i Galapagos og lavede frivilligt arbejde, det kunne jo også være et godt alternativ udelukkende pga. omgivelserne.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account