This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Niels787

Hey folkens
    Min kæreste og jeg er igang med at planlægge en 14 dages tur til Vietnam i slutningen af juli, og jeg har i den sammenhæng nogle spørgsmål. Vi har endnu ikke besluttet os hvilken del af landet vi vil se (om vi flyver til Saigon eller Hanoi), idet vi kan se at vejret er meget forskelligt afhængigt af hvilken del af landet man ser. Er der nogen der har erfaringer og kan anbefale noget bestemt? Hvis der kommer et regnskyld en gang imellem er det ikke noget der rører os, men det skal helst ikke være sådan at veje osv er ufarebare pga det.
    Håber I kan hjælpe 😉

Anonym Anderson

Hej Niels.

Jeg synes som udgangspunkt ikke i skal være bange for at rejse i den ene eller anden del af landet, på baggrund af vejret.

Jeg rejste sammen med min kæreste fra Hanoi, og endte i Saigon (Ho chi minh). Det var en fantastisk tur, og vi rundede bl.a. ha long bay, Hué (kongepaladset), Hoi an, Nha Trang og derfra easy riders (motorcykel) til Da Lat (Bjergene) og sidst ho chi minh… det var en fantastisk tur, og det eneste tidspunkt vi havde “strandliv” var i nah trang. Det var sådan vi prioriterede (også fordi vi bagefter skulle ø-hoppe i thailand), men turen gav et sindsygt godt blik ind i alle dele af den vietnamesiske kultur.. maden, menneskerne, livet –> uforglemmeligt. Hav en rigtig god tur.

Især motorcykelturen til da lat, fra nha trang står stærkt for mig, men også hoi an, som er en utroligt charmerende lille by, ha long bay og hanoi. Ville så gerne have set meget mere… men bare kast jer ud i det!!

Anonym Niels787

Tak for svaret 🙂 Hvor lang tid var I i Vietnam? Vi har bestilt flybilletter og vi har netto 12 dage i landet. Har hørt meget positivt om Easy Riders – hvor mange dage rejste I med dem? Vi vil nok koncentrere os om Hanoi, så hvilke ting vil du anbefale i det nordlige Vietnam? Det er rigtig forstået at visum kun kræves ved 15 dages ophold, ikke?
    Undskyld de mange spørgsmål 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account