Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3527976 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     Gurkeren

Hej folkens…
      I lang tid har jeg overvejet at komme ud i verden, med smuk natur og varm klima men det har og er et problem da min indkomst er for ringe.
      Jeg er 100% seriøs, men hvordan får jeg dette ført ud?
      Jeg tænker mig at komme til en lokation langt væk, men det vigtigste er om jeg kan finde et sted på lokationen hvor jeg er så heldig at få et job, der giver mig føde ly og lidt i lommen.
      Og igen helst i “fredede” områder.

Hvor kan jeg starte?
      Jeg planlægger at købe en billet hurtigst muligt, skal jeg gøre det spontant hvor jeg vælger en lokation tager derned og søger lykken?
      Eller kan det planlægges nærmere, jeg er på bar hånd har aldrig prøvet det før..
      Du må meget gerne hjælpe, hvordan kommer jeg igang?

arbirk2

Ingen i Danmark er ‘fattig’. Tag dog en masse arbejde i fritiden og spar sammen. Gør rent om natten, hvad ved jeg. Det er nemt at tjene penge i DK. Men svært andre steder, hvor du hverken kender sproget eller kulturen og iøvrigt også blive langt dårligere betalt.

Det er det rigeligt værd at knokle et halvt år for at komme ud og opleve som du skriver.
        Michael

Anonym

Hej.. Jeg tror lone traveller mener om du sidder med et lån på en lejlighed eller et hus som du har købt?
          Jeg kan anbefale grækenland og italien… Det er måske ikke så eksotisk som du måske søger men jeg har selv arbejdet i begge lande og der er utrolig meget arbejde for folk med tjerner/kokke baggrund…

Crabby

Hvis du kan leve med, at det ikke er så eksotisk, så tror jeg “87.63.204.xxx” har fat i den lange ende. De kan nyde godt af EU fordelene ved de lande.

lone traveller

Hvad er din baggrund? Hvad kan du? Hvor gammel er du? Sidder du i en lejlighed?

osv osv

Gurkeren

Professionmæssig har jeg en baggrund i restauration, gril, tjener, kundebetjening, og ydermere dokumenteret salgserfaring.
                Er først i tyverne.

Og om jeg sidder i en lejlighed?? Det spørgsmål ku jeg ikk rigtig se meningen i …

(L)

Hvad med at prøve Wwoof.com? Frivilligt arbejde på et landbrug hvor jeg mener at du får kost og logi som betaling.
                  Meget humanitært arbejde skal du selv betale for og ofte kan det blive ret dyrt.
                  Men jeg vil tilslutte mig alle andre… Arbejd røven ud af bukserne i et par måneder herhjemme. Det er da dejlig befriende at rejse uden hele tiden at skulle tænke på at tjene penge for at kunne komme videre.

Rasmus

Steder du kan arbejde for mad er igen mest Australien/ New Zealand.. Dog er jeg blevet tilbudt arbejde for husly/mad 2 forskelllige gange i Cambodja på strandene sydpå.. Der havde de brug for nogle(hvide personer) til at dele flyers udog et andet sted til at drive en bar… Så kan lade sig gøre, men idet lønningerne er meget lave og de har rigelige hænder er det svært.. I Vietnam og Thailand må “vestlige” slet ikk arbejde, medmindre de har specielt visum.. Og som ((L)) skriver så koster humanitært arbejde især i Sydamerika og Afrika næsten altid penge.. Så et par opslag i Guatemala forrige år, hvor man kunne “arbejde” gratis og få kost/logi..

Rasmus

Lyder meget ambitiøst.. Du skal dog regne med at i hele Asien skal du ikke regne med at få meget arbejde/ Ihvertfald betalt arbejde… Dog kan du i Kina hvis du har en udd. muligvis få job som engelsklærer på en privatskole osv… Det samme gælder syd og mellemamerika.. Her skal du slet ikk regne med at få et job.. De har selv arbejdsløse nok, så de mangler ikk medmindre du kan noget de ikk kan selv! Så er der Australien tilbage, hvis det skal være eksotisk og fredeligt! Her kan du få arbejde som opvasker eller på en bar, men ikk særlig godt betalt..
                      Som andre skriver ville jeg også hellere give den gas med 2 jobs herhjemme et par måneder.. Det du kan lægge til side på 1 måned herhjemme kan give dig op til 3 måneder i Asien!!!

Gurkeren

Tak for svar alle.

Rasmus, hvad med steder der giver ly med mad m.m ?

Humanitært arbejde feks?

Anne

Da jeg var i Laos (navnlig Vang Vieng), var der flere steder, der søgte bartendere – ingen løn, men kost, logi og gratis sprut! Men det finder du selvfølgelig først, når du er afsted! Det så fedt ud, Vang Vieng er et super lækkert sted!

Rejseelsker

Altså, jeg er af den overbevisning, at man kan hvad man vil! Som de andre skriver, så ville jeg nok også arbejde nogle penge ind så du i det mindste har til billetten. Du kunne jo tilmelde dig sådan noget som Exis, hvor man laver frivilligt arbejde og får kost og logi for det. Det er en ret billig organisation. Bare vær at opmærksom på, at de samarbejder med andre organisationer som er mindre organiserede og kontrollerede. Australien er et land hvor man let kan få sæsonarbejde (landbrug), bararbejde, cafearbejde, dele flyers ud osv. Det er let og ligetil, godt nok dårligt lønnet i forhold til Dk, men så igen, man lever jo heller ikke så godt når man backpacker. Det kan man i hvert fald vælge ikke at gøre. Du kan også lave woofing der, hvilket er rigtig smart. Der findes vist en hel håndbog over steder (mest landbruger) hvor de bruger folk. Dvs. du får gratis kost og logi, og arbejder så! Jeg vil helt klart foreslå dig, at du undersøger seanonal work på google. Det var måske også en mulighed i Europar eller New Zealand. Hvis du vil afsted med det samme, må du jo snakke med din bank:) Jeg håber det lykkes for dig. Undersøg hvad der er af muligheder i hvert fald. Held og lykke med det.

Hajnalka

Nogle gange er det ikke pengene der er problemet, for som der bliver skrevet så er der altid mulighed for at spare op her i Dk, medmindre du er på gaden .. Jeg har på fornemmelsen at du gerne vil ud igen, så hurtigst som muligt, dette har jeg også prøvet .. Og kan godt følge dig .. Men tæl lige til 10 planlæg det fornuftigt, jeg gjorde det ufornuftige, og jeg mistede en del på det, da det endte galt .. Har boet på forskellige Herberg siden for hjemløse, og inden da på gaden .. TÆNK DIG OM!! Kh Hajnalka

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account