Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php:2854) in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/paid-memberships-pro/adminpages/reports/login.php on line 418
Rejsebøger | Backpacker Planet

This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Esbenmad

Hej alle

Min kæreste og jeg skal rejse i blandt andet Indien fra marts til engang i juni og skal have erhvervet os nogle rejsebøger.

Vi har hørt at Lonely Planet skulle være stort set uundværlig men der er jo også andre muligheder. Eks “Turen Går Til” og “Rejsen Rundt I” fra Politikens Forlag.

Hvad vil I anbefale?

På forhånd tak!

Bedste hilsener Esben

Anonym Anonym

Helt klart Lonely Planet! Bøgerne fra Politiken er ikke på samme niveau, og har også haft bedre erfaringer med Lonely Planets bøger, da de jo henvender sig til backpackere…

Anonym Camilla Bacher

Jeg har ikke været i Indien, men generelt kan jeg godt lide Politikens bøger. De giver meget mere baggrund for hvad der er at se, og har et bedre fokus på seværdigheder / oplevelser. Lonely Planets bøger er i højere grad et opslagsværk med hoteller, spisesteder mv.

Jeg ville låne dem på biblioteket, og så købe dem I helst vil have med. Bestil evt fra andre biblioteker via http://www.bibliotek.dk

Anonym Anonym

Lonely planet er jo ikke de eneste backpacker guides og langt fra de bedste der er Footprint guides, Rough guides og Lets Go som alle sammen er mindre kliniske og partiske at læse end lonely planet.
    Alt i alt er det bare del af ens rejseresearch at finde ud af hvilken guide man kan lide. Tag på biblo og lån nogle forskellige (selvom det ikke er den rigtige destination er det en god ide) guides og find ud af hvad der passer til den måde i vil rejse på.

Anonym Fiksteufel

Den ovenover er fra mig.

Glemte lige et par gode råd 🙂

nå i har bestemt jer for hvad i vil ha. såå køb jeres guides på http://www.amazon.co.uk der kan man få dem til en tredjedel af hvad de ville koste i forretningerne herhjemme, og du kommer uden om den told der er på den amerikanske amazon.

Og så husk ikke at leve efter jeres guides prøv at komme lidt udover det der står i “biblen” … God Tur

Anonym Anonym

Lonely Planet er helt klart et “must” for enhver eventyrlysten rygsæksrejsende. Jeg har altid selv en sådan med hvorend jeg begiver mig hen 🙂

Hvis i fx kl. ti om aftenen netop er ankommet til en gudforladt by i intet aner om – af forskellige grunde ikke har fået undersøgt nærmere omkring overnatning, spisesteder etc. kan i for det meste slå op i Lonely planet, hvor i vil finde beskrivelse af forskellige hostels, adresser samt et tlf nummer. Meget praktisk må man sige.

Udover det er Lonely Planet bøgerne også meget overskuelige at finde rundt i. De anbefaler desuden ofte en masse seværdigheder man aldrig selv ville have stødt på. Man skal selvfølgelig passe på ikke at gå med næsen i en bog hele tiden, men selv have øjnene åben for små detaljer og nye oplevelser..

Anonym Sanne

Ovenstående var forresten fra Sanne 🙂

Anonym Anonym

Lonely planet er rigtig god at have med. Du kan købe den billigt på http://www.play.com og der betaler du ikke for portoen.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account