This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Louise Knudsen

Hej,

Min kæreste og jeg tager på vores livs rejse i slutningen af december – og vi glæder os!!

Vi starter i Indien (4 uger), derefter tager vi til Borneo (2 uger), dernæst Thailand (4 uger), Laos (1 uger), Cambodia (2 uger) og Vietnam (2 uger).

Vi har ikke planlagt mere af vores tur end en flybillet til Delhi, 14 dages rundtur i den Gyldne Trekant med GAP Adventures og en returbillet fra Bangkok i maj.

Planen er at vi vil tage vores rejse som den kommer og selv om vi har planlagt hvor lang tid vi ca. vil være i hvert land, er der plads til at vi bliver længere hvis vi har lyst til det. Vi når hvad vi når!

Vi har selvfølgelig læst meget om landene, og er nu kommet i tvivl om vi skal invistere i Lonely Planets Guidebøger til at have i rygsækken mens vi er afsted eller er det helt unødvendigt?

Er det nemt at finde oplysninger om hvad man skal se og hvad med ture?

Rejseselskaberne herhjemme vil meget gerne sælge ture hjemmefra, men vrimler det med tilbud når man kommer derned af?

Håber i kan give os et svar.

Hilsen Anders og Louise

Anonym Claus

Hvis I på forhånd ved, hvad I vil se, så mener jeg godt I kan undvære en guidebog.
    De første par dage vil jeg nok forhåndsreserve et sted at være. Tager man ind på et hostel, er det tit, at man kan låne en guidebog.
    Fordelen er også bykort i guidebogen.

Det er ikke absolut nødvendigt at tage en guidebog med, men kan være en god hjælp.

Det er jo også muligt at maile et spørgsmål til lonelyplanet.com/thornthree

mvh
    Claus

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg synes det er en smags sag. Jeg synes det er meget fedt at have dem med. Specielt ift. at finde overnatning. De er også meget gode til at undersøge hvad man gerne vil se, f.eks. når man sidder i fly, bus eller lign. og alligevel ikke har andet at bruge tiden til.

Ulempen er selvfølgelig, at man med en LP i baglommen måske har en tendens til at følge strømmen og ikke komme “off the beaten track”. Derudover er der nogen ting som du ikke kan finde i LP. F.eks. “The gibbon Experience” som er et fantastisk økoturisme projekt i Laos. De har selv bedt LP om ikke at blive nævnt i bogen, da hele deres filosofi er at de kun vil have gæster som hører om dem via mund-til-mund. Prøv at google dem, hvis det skulle have fanget din interesse.

Hvis du gerne vil undgå at købe dig fattig i bøger, kan du evt. købe en shoestring-bog. Jeg ved at LP laver bøger der dækker en hel region hvor de vigtigste ting fra alle de individuelle bøger er samlet.

Mht. at bestille ture hjemmefra, så don’t bother. Det er som regel til håbløs overpris og du kan ofte bestille når du dukker op. Der er måske enkelte ting du skal undersøge i forvejen. F.eks. hvis du skal bestige Mt. Kinabalu på Borneo eller ud og dykke på Sipadan. Der er begrænsede pladser og her kan det godt betale sig at undersøge og bestille via nettet hos nogle af de lokale turoperatører eller dykkercentre.

Anonym DanielJohansen

Claus har fuldstændig ret.. Det kan tilføjes at hvis de ingen guidebøger har på det pågældende hostel, eller de er af meget gammel dato kan du læse de helt nye på books.google.com. Der er naturligvis copyright, hvorfor enkelte sider mangler, men det har dækket mit behov helt fint..

Rigtig god tur:)

Anonym Nicki5000

LP South East Asia on a shoestring kan anbefales til jeres tur. Så er i fri for så mange forskellige bøger..

Anonym Louise Knudsen

Tak for alle svarene!

Tror vi prøver at skaffe en af LP’s shoestring-bøger. Vi vil ikke slæbe os en pukkel til og der skal helt sikkert være plads til andet i rygsækken end bøger :o)

Hilsen Louise

Anonym Kiaveise

Heej…

må jeg være så fræk og spørge hva i regner med at turen kommer til og koste?

vi har været i usa her i sommer og nu kunne vi rigtig godt tænke os og se noget af østen osv, så vi kunne rigtig godt tænke os og sammeligne lidt priser.. håber det er okay..

Kia

Anonym Line

I kan også sagtens købe bøger, når i kommer derned – især kopierne er meget billige:)

Anonym Louise Knudsen

Hej Kia,

vi tager afsted den 26. december og kommer hjem igen den 6. maj – altså ca. 4½ md.

Vi har brugt 25.000 på flybilletter til Delhi og retur billet fra Bangkok samt de første 14 dage i Indien med guidet rundtur fra GAP Adventures.

Derudover har vi brugt/kommer vi til at bruge omkring 10.000 på vacciner og piller mod malaria. Vi har valgt at få alle vacciner de anbefaler, da vi skal være væk så længe og regner med at være off track meget af rejsen.
    Det er selvfølgelig en smagssag!

Til at tage med derned har vi sparet 50.000 kr op. Vi regner med at bo billigt dernede og leve på ægte backpacker manér, men da vi har lært af erfaring fra vores USA-rejse sidste år, vil vi gerne have penge nok til at gøre lige de ting vi vil uden at skulle tænke på om der er penge nok.

Så alt i alt 85.000 plus det løse til visum, rygsække og div. Men igen, det er jo kun vejledende, vi regner med at have lidt penge med hjem igen, men hvis ikke så er det også ok! :o)

Håber du kan bruge svaret og god rejse…vi glæder os som små børn til vores tur!
    Hilsen Louise

Anonym Kiaveise

Hej Louise..

tak for svaret og det kunne sagtens bruges..
    men det lyder jo til at det er end del billigere end USA.. hehe men det gør jo bestemt heller ikke noget…

I må have en rigtig god tur..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account