This topic is empty.

• Forfatter
     Erica

Hej Anna-Louise og Thomas

Nej I behøver ikke at købe billetter gennem et bureau når I ikke behøver vejledning!
    Når min mand og jeg skal ud at rejse, køber vi altid billetterne på nettet, ingen problemer i det. Vi har ligeledes rejst meget, og set ud fra billet-bestillings-perspektivet er der ingen forskel på om man skal til Thailand, Azerbaijan, Cuba eller Italien.
    Hvis vi ankommer til et sted om natten, booker vi et hotelværelse til den nat vi kommer, så kan vi få sovet og evt. finde et andet hotel dagen efter; ofte kan man blive hentet i lufthavnen af nogen fra det hotel man har booket værelse hos.

Alt i alt, bare bestil billetterne selv, det er klar det letteste.

Med venlig hilsen
    Erica

Anonym Anna-Louise

Hej

Vi er et kærestepar der netop har været i Asien i længere tid via billetter bestilt på det lokale Kilroykontor. Nu sidder vi og planlægger en tur til Indien til sommer og finder selv billetter billigere end Kilroydamen gjorde det. Nu er vores spørgsmål; Hvorfor rejser man egentlig overhovedet med et rejsebureau?? Kilroy, myplanet el lign.? Udover rådgivning og ekspertise hvad er så den reelle fordel rent prismæssigt for to der ikke behøver vejledning i det at rejse?

Venlig hilsen Anna-Louise og Thomas

Anonym Helle

Hej!

I kan selvfølgelig selv bestille billetterne ved at billigt fly selskab, men vil lige gøre jer opmærksom på, at hvis I køber billetter ved et flyselskab, og det går konkurs inden I skal afsted, kan I ikke få pengene refunderet nogle steder… Så er de bare tabt.
    Køber I derimod billetterne gennem et rejsebureau og samtidig køber en enkelt overnatning i ankomstlandet, er I dækket af rejsegarantifonden, hvis flyselskabet skulle gå konkurs, og vil altså få jeres penge refunderet!

Det er jo også værd at overveje.

Håber I får en god tur!

Mvh
    Helle

Anonym Daniel Madsen

Hej med jer…

Det kan faktisk godt betale sig at bestille gennem et rejsebureau, for hvis du bestiller hos f.eks. vejle rejser som jeg altid gør, får du faktisk en billet billiger end du kan få på div. flybillet hjemmesider. De har de sidste par gange jeg har rejst været under selv de priser der er på “gør det selv” hjemmesiderne…

http://www.vejlerejser.dk

Du kan bestille på mail, så skal du kun betale 50 kr. for at de laver din billet, visum er gratis, det tager kilroy 50 kr. for.

Så er du også dækket af rejsegaranti fonden…. ;o)

Anonym Wadirum

Hej!
    Min erfaring er at det er billigere selv at finde billetten på nettet f.eks. på flyselskabets egen hjemmeside. Jeg har f.eks. købt billet til Bangkok med afgang i Juni via SAS’s egen hjemmeside til 5600kr. hvis jeg skulle købe samme billet via Killroy så kostede den 6300kr. incl. diverse gebyrere som rejsebureuerne altid har for vane at have en del af!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account