This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym willcesc

Kære alle backpackere! 🙂

3 andre og jeg er igang med at bestille en rejse gennem flere lande i Asien gennem selvskabet Kilroy, men vi er pludselig blevet i tvivl, om det egentlig er den billigste løsning.. Vi har fået rigtig god service og fået en masse brugbare informationer, men vi tænker om det egentlig ville kunne gøres billigere, hvis vi bestilte uden om bureauet?? Jeg tænker, at flybilletter, guidede ture, aktiviteter og andet måske kunne gøres billigere end det Kilroy præsenterer, da jeg går ud fra at Kilroy har visse samarbejdspartnere og så kigger de forbi fx de andre flyselskaber, som måske kunne gøre det endnu billigere?

Tak på forhånd! :))

Anonym Hovgaard

I kan gore det meget billigere selv, hvis I booker alt selv – og bare gor det i de paagaeldende lande ved ankomst! Saa nej, I skal intet book gennem Kilroy! Jeg var f.eks. meget naiv paa min forste backpacker tur for 10 aar siden, hvor jeg bookede et trek for 4000 kr gennem Kilroy, da jeg kom frem havde de andre kun betale 1000 kr.. saa ja, den fejl begaar jeg aldrig selv! Saa find evt de billigste flybilletter over nettet og vent med resten 🙂

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Der er både fordele og ulemper ved at bestille sin rejse ved et rejsebureau. Fordelen er, at I har et sted at klage, hvor der er noget der ikke er i orden. Ved at købe ved at dansk rejsebureau vil I næsten altid få den største sikkerhed.

Først vedr. flybilletter:
    Priserne på flybilletter er utroligt pressede og I vil ikke kunne spare ret meget ved at købe de samme flybilletter et andet sted. Venter I med at købe til sidste øjeblik vil priserne ofte være blevet dyrere.

Til gengæld er det ikke sikkert at Kilroy kan booke billetter ved alle lavprisflyselskaber i hele verden, også kan det måske alligevel betale sig at vente.

Min største anke ved at købe flybilletter i forvejen er IKKE økonomien, det er at I kommer til at låse jer for meget fast på en bestemt rute. Hvis I ikke bestiller noget i forvejen kan I ændre planer undervejs.

Køb evt. få billetter ved Kilroy og køb den resterende transport undervejs.

Vedr. guidede turer, aktiviteter etc.:
    Hvis I venter med at bestille disse til I kommer frem vil det næsten altid være billigere og så kan I jo også ændre mening undervejs.

En del backpackere vælger at bestille den første udflugt i Danmark, så de ligesom kommer i gang. Det er også en mulighed.

Enkelte turer (Eks. Incatrail i Peru) skal bestiller mange måneder i forvejen. Her kan det ofte godt betale sig at bestille i god tid.

Jeg håber, at I kan bruge mine råd.

Venlige rejsehilsner

Kenneth Karl
    Admin

PS: I kan måske få glæde af denne artikel, hvis I er førstegangsrejsende:
    http://blog.backpackerplanet.dk/9-klassiske-snydetrick-paa-rejsen-og-hvordan-du-undgaar-dem/

Anonym sys

Gør det selv!!!! Det er monster meget billigere 🙂 Har også kun dårlige erfaringer med rejsebureau! God tur.

Anonym Anonym

Hej mange tak for de gode svar!!! Jeg tror vi er lidt for langt inde i vores handel med Kilroy til at trække os nu ellers lyder det som om, at det måske havde været det bedste. Men nu er vi også førstegangs backpackere, så måske er det meget dejligt med sikkerheden i at have Kilroy i ryggen her den første gang. I skriver at aktiviteterne ihvertfald oftest kan gøres billigere udenom Kilroy, men mener heller ikke, vi har booket aktiviteter hos Kilroy, men kun drøftet mulighederne. Så aktiviteterne klarer vi ihvertfald selv så 🙂
    Igen mange tak for hjælpen! 🙂

Anonym Anonym

Når man skal være afsted i flere måneder er der en stor sikkerhed i at have købt billetten via Jysk rejsebureau eller kilroy eller andet bureau og ikke på nettet. Derimod vil jeg også mene at trekking ture m.m. skal købes, når man er fremme, da dette kan gøres meget billigere og lige så godt:-) Held og lykke og god tur:-)
    MVH Katrine / http://www.vaid.dk

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account