This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej jeg søger nogle råd omkring backpacking i Asien. Jeg har lige snakket med Kilroy og blev henvist til denne hjemmeside gadventures.com og deres ture ser rigtig gode ud, men også dyre. Jeg havde tænkt på sådan en 30 dages tur, men koster omkring 13000 kr og ved heller ikke hvor vild jeg er med at se alle de templer og museer, men tænker at det er trods alt nemt at bare “følge” efter, og man kommer vidt omkring: Cambodia,Laos,Thailand og Vietnam. Men man kan jo heller ikke rigtigt blive, hvis der er noget man synes rigtig godt om, så jeg er mest tilhænger af at rejse selv, også fordi jeg tænker det er billigst? Men er der nogen der har erfaring med at rejse den rute, hvordan man kommer rundt, fly visum osv..
    mvh Therese

Anonym Magnus

Hvis du kun har en måned til rådighed, bør du maksimalt besøge to lande. Tag en tur på biblioteket og lån nogle rejsebøger for at spore dig ind på, hvor du kunne tænke dig at tage hen. Meget åbne spørgsmål som dit bliver sjældent besvaret her – stil hellere mere præcise spørgsmål.

Held og lykke med planlægningen.

Anonym Claus

Der er de samme transportformer som her i Dk

Visumregler finder du på um.dk.

Køb en billet til Bangkok, tag ind på et hostel og så se hvad der sker. Mange hostels arrangerer også ture, endags og flere dage.

Det vil altid være billigere selv at tage afsted, du kan ikke se alt, men hvis du planlægger lidt i, hvilken retning, du gerne vil (strand, tempel?), så kan du få et godt indtryk på en mdr.

Lad være med at jage afsted, men tag det roligt og nyd turen, du er trods alt på ferie.

mvh
    Claus

Anonym Katrine

Hej 🙂

Sidste forår rejste jeg i Cambodia, Vietnam og Laos. Jeg lavede lidt en kombi rejse, den første halvanden måned rejste jeg med en gruppe, og den sidste 1,5 måned rejste jeg med to veninder.
    Jeg vil helt klart anbefale dig at rejse på egen hånd, det er rigtig rart at have den frihed og man kan gøre lige hvad man har lyst til. Desuden er det også billigere at rejse på egen hånd 🙂
    Jeg ville forslå dig at du tager Cambodia og Vietnam, virkelig skønne lande!
    Hvis du flyver til Bangkok udfylder du bare turistvisum i flyet som bliver udleveret. Når du skal ind i Cambodia udfylder du visum ved grænsen, og med hensyn til vietnam skal man bestille det et par dage i forvejen. Vi bestilte vores i Cambodia via vores Guesthouse. Da du ikke skal være afsted i særlig lang tid, får du heller ikke brug for at fornye dine visums, men husk alligevel nogle pasfotos 🙂
    Vi bestilte 2 indrigsflyvninger, og det er intet problem og koster omkring 800-1500kr. Dog er det rigtig billigt at køre med bus, og nogle af dem er også i ok stand 😉
    Jeg håber at det kunne hjælpe lidt.

Mvh Katrine

Anonym Christina

Jeg ved ikke, om svaret kommer for sent. Forrige sommer havde min veninde og jeg en kort Asien-rygsæk-rejse, og i den forbindelse rejste vi med G Adventure, som du blev anbefalet. Vi rejste Thailand-Cambodja-Vietnam, og ja, det koster helt sikkert nogle penge, men vi havde helt sikkert en fantastisk oplevelse!! Vi havde en super guide, som kendte kulturen, og vi nåede rigtig meget på den relativ korte tid, vi havde. Vi fik også set ting, som vi ikke selv ville have været i stand til at opsnuse, men som guiden arrangerede. Jeg skal afsted på rygsækrejse med min søster i tre måneder nu her fra juli. Tre af ugerne skal vi rejse i en gruppe i Sydafrika – og vi har valgt G Adventure. Alene baseret på de gode erfaringer, som jeg har med bureauet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account