This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mie og Freja

Hej vi er to piger der skal til Sydamerika i ca. 8 måneder. Vi kunne godt tænke os at lave frivilligt arbejde en måned eller to, men vil gerne rejse på egen hånd resten af tiden. Vi har hørt at man skal lade værd med at vælge rejsebureau da det er dyrt og man satgen kan finde noget selv igennem sprogskoler der nede, men vi vil gerne høre om jeres erfaringer med eller uden rejsebureau og har i steder i vil anbefale både angående rejsebureauer, men også steder vi evt. kan kontakte på egen hånd.

Hilsen Mie og Freja.

Anonym none

Hej Mie og Freja,

Jeg har selv rejst alene i Sydamerika, og det var virkelig svært at finde folk som snakker engelsk, og jeg snakker ikke spansk, så det var en utrolig stor udfordring for mig. Man kommer dog langt med et smil og tegn, men det er bare langt sjovere at rejse, hvis man kan det mest basale.

Hvis i kunne tænke jer at kombinere jeres ophold, således at i får spansk undervisning om morgenen, men arbejder som frivillig om eftermiddagen (eller omvendt) så syntes jeg at det er en klart fordel at planlægge det hjemmefra.

Jeg ved at Save A Heart – By Committing Yours arrangerer den slags ophold for danske studerende/unge, og samtidig tror jeg faktisk at de har Danmarks bedste priser. De har en kampagne lige nu, hvis i sparer 1250 kr. pr. person. De undersøger personligt selv organisationerne/skolerne samt kvaliteten af værts familierne før de sender frivillige afsted, så man er på ingen måde i tvivl om at kvaliteten er 100% i orden. Derudover er det måske en meget god start på en lang rejse, at i bliver afhentet i lufthavnen, i kommer til at bo hos en værts familie, i får jeres måltider som består af de lokale råvarer, i bliver vist rundt, får introduktioner, der bliver arrangeret aktiviteter og vigtigst af alt får i ro og fred til at vende jer til de nye omgivelser og en helt ny kultur.

I kan tjekke dem ud via hjemmesiden; http://www.saveaheart.dk

Rigtig god rejse 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hole Piger.
    Jeg ville rejse til Syd Amerika og tag den derfra, Har selv haft to rejser af 8 maander saa i alt 16 maander, kontakt for i naar i begynder at rejse rundt, paa dem mange hostel moeder man en masse back packer der ogsaa soeger det samme som jer, jag kan anbefalde at i rejser paa ejen haand og udeforder jer selv,da det er en stor opgave i skal paa, men ogsaa den stoerste oplevelse i kommer til at opleve, afsted piger ud at oplev verden, den venter paa jer, lonely planet, visa kort, pas, en tur til laegen i Dk inden i rejser,vigtig med et godt hostel til at ligge ud med, lars

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej piger.
    koeb jers lonley planet over syd Amerika. En tur til laegen inden i rejser ud paa en fantastisk rejse, har selv haft to store rejser der til og piger i for en oplevelse for livet, naar i starte jers kanon rejse, for i en masse kontakter igennem de hostel i kommer til at bo paa hvor i moeder andre back packer og nogen af dem er ude efter det samme som jer,saa det bedste raad jeg kan give jer her og nu, penge i banken, visa kort og pas, lonely planet over syd Amerika og altid husk at rejs med sund fornuft og i ville faa en kanon oplevelse.Det med frivillige Arbejde er der masse af naar i kommer rundt, husk det hele gaelder om de rigtig kontakter og dem for i ved at rejse og moede folk,lars

Anonym Claus

Frivilligt arbejde betyder, at I arbejder ulønnet, men skal alligevel betale for at arbejde. Det er bestemt ikke gratis.

Så for dem, der arrangerer, er det en forretning. Der gerne skulle give overskud.

Hvis det er sprogskoler, I er ude efter, så findes der jo et hav af skoler i Ecuador, Bolivia og Peru. Jeg vil anbefale, at I bare tog til f.eks. Ecuador og så fik kontakt med en skole dernede.

Skolerne har jo et netværk ud i lokalområdet, så det skulle være underligt, hvis de ikke kunne formidle en kontakt til noget frivilligt arbejde.

På den anden side, hvis I er usikre på projektet, så er det mere trygt at arrangere det fra DK.

mvh
    Claus

Anonym Mie og Freja

Mange tak for alle de gode svar, det er super fedt at høre om jeres erfaringer!

Hilsen Mie og Freja.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account