This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Jeg er fyr der skal rejse rundt i Østen i efteråret, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre m.h.t. valuta. Jeg regner med at medbringe både rejsechecks og visakort, men ved ikke hvordan fordelingen skal være (hvormeget i rejsechecks og hvormeget på visakortet?)!!.
    Hvis der er nogle der mener de kan hjælpe mig så skriv endelig. Jo hurtigere jo bedre!!!!!!!!.
    KH Martin V.

Hej
    Jeg er ved at afslutte en rejse paa ca. 3 mdr. i Rusland, Mongoliet, Kina og Vietnam. Det har vaeret min erfaring at jeg naesten altid har kunnet bruge mit visa kort. Jeg har ca. haevet 2000 kr. ad gangen. Nogle vil maaske mene at det er alt for mange kontanter at rejse rundt med, men det har virket fint for mig. Rejsechecks er en god ide som noedloesning hvis kortet bliver vaek/stjaalet.
    Jeg tror at loesningen er meget op til personen som rejser, saa hvis det er foerste gang saa tag begge med!
    Haaber du finder ud af det.

Hej du!

Nu siger du Oesten. Jeg har v;ret i Singapore, Malaysia, Thailand og Laos. Mit nu meget brugte Visa kort er tilstr;kkeligt i Singapore, Malaysia, og det turistede Thailand. I Laos er der stadig kun faa ATMs i de store byer som fx. Vientiane og Luang Prabang.

Et godt tip er at have 200 US gemt et sted i oppakningen som nodlosning. Jeg fik selv brug for mine nod-US i Peru og Colombia.

Hvis du passer paa dit Visa kort beh’ver du ikke rejsechecks. Du skal bare h;ve lidt ekstra, naar du tager ud paa ode oer eller tager til Laos.

Det er bare min version af en mening.

God tur.

Bjarne.

Jeg vil anbefale dig at have to kreditkort med, dvs. både Visa og Mastercard, da man kan komme ud for at der er problemer med det ene kort. Plus hvis du nu har hævet op til maks. på det ene har du altid et mere, som du kan bruge.
    Og tag nogle ekstra dollars med og bedst i store sedler, da de nogle steder giver dårligere kurs for alt under $50 eller endda $100.
    Med hensyn til maskinerne har jeg oplevet at de kun kunne udbetale hvad der svarer til 600kr nogle gange og det kan jo være lidt irriterende, når man skal betale gebyrer på 30 eller 50kr hver gang. Så prøv at undersøge, evt. gennem andre rejsende hvilken bank har den største limit. Ellers kan man også nogle steder få cash advances i banken mod et lignende gebyr. Men uanset får du altid en god kurs, når du benytter maskinerne og det kan derfor allerede for det meste betale sig bedre end rejsechecks.

God tur..

Med venlig hilsen,
    Susanne

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account