This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym klausen1983

Skal på en tur til Indien, SØ Asien og måske syd amerika som starter i Septemeber og leder stadig efter rejse forsikring. Er der nogen kan anbefale et godt selskab til en ok pris? Har tjekket alle danske bureauer og de ser meget dyre ud.

Mvh

Anonym Lisbeth Friis

Hvilke priser er du kommet frem til?? Og hvilke selskaber, har du tjekket priser hos?

Hvor gammel er du? Hvor lang tid, regner du med at være væk? Hvilke lande skal du rejse i? Hvilke aktiviteter (Nogle extreme aktiviteter? Trekking, dykning, etc).

Har du tjekket om det er muligt, at tegne rejseforsikring hos det selskab, hvor du evt. har dine andre forsikringer? Det kan nogle gange være billigere end de gængse rejseforsikringsselskaber.

Det er selvfølgelig vigtigt, hvad forsikringen koster. Men det er også vigtigt, at du får den/de dækninger, som passer til dine behov. Og ikke mindst er det vigtigt, at du også kan regne med, at få den fornødne assistance, hvis uheldet er ude.

Det er måske ikke så fedt, at have valgt den billigste forsikring på markedet, for så at opdage, at du kun kan anmelde skader pr. mail og udelukkende på engelsk.

Anonym klausen1983

Har tjekket hos Gouda, Europæiske, If og Top Danmark og de ligger alle på omkring 12000 til 16000. Har også tjekket World nomads som ligger på omkring 7000, hvilket er den jeg hælder mest til i øjeblikket. Derudover har jeg fundet andre udenlandske (især engelske) som kan fås helt ned til 3000.

Er 30 år gammel, og regner med at skulle være afsted minimum et år, måske halvandet år og regner med at lave noget trekking, surfing, rafting osv undervejs.

Er ikke ude på at finde den billigste forsikring, men som du siger den der kan dække mine behov bedst og stadig til en overkommelig pris. Det ør intet for mig at det skal foregå på engelsk da jeg bruget engelsk lige så meget som dansk, så derfor må det gerne være et internationalt forsikrings selskab.

Anyways, fik hvis kørt noget af en smøre af nu, så hvis der er nogen der kan dele deres erfaringer fra deres egen længerevarende tur, hvilken forsikring de valgte og hvordan den virkede ville jeg være taknemlig.

På for hånd tak.

mvh

Anonym Henrik

Prøv at kigge på gosafe.dk. Et selskab under Gouda. De er som regel noget billigere end de store selskaber, til gengæld er der en mindre selvrisiko hvis der sker noget..

Anonym Tenna

Hej!
    Jeg sidder med næsten det samme problem! Jeg skal til Australien til september, men synes også at de danske forsikrings udbydere er utrolig dyre!
    Jeg har brugt utallige timer på at sørge efter billige udenlandske forsikringer, som også dækker danskere, og jeg har fundet frem til to:
    http://www.adventuretravelinsurance.co.uk/backpackers-insurance.aspx

http://www.worldwideinsure.com

Er der evt nogle andre herinde der har brugt dem/kender dem?

Anonym nicolaipedersen

Følger lige med her også.
    Syntes generelt også det er rimelig pepret..

Anonym MKJensen

Du har ikke en anden forsikring i forvejen? Oftest kan det jo godt betale sig at samle sine forsikringer ét sted, da mange forsikringsselskaber herved “belønner” deres kunder med rabatter og andre goder.

Der findes desuden flere portaler, som samler dine oplysninger ét sted og indhenter tilbud fra de forsikringsselskaber, der bedst matcher dine ønsker. For udlandsforsikringer kan du jo prøve: http://www.comparethemarket.com/travel-insurance/

Og hvis du stadig har mod på at afsøge det danske marked kan du prøve http://iforsikring.dk/rejseforsikring/ hvor du indsender dine oplysninger og efterfølgende modtager 2-3 uforpligtende tilbud fra forsikringsselskaber, der så vil slås om at få dig som kunde. Ergo en billigere rejseforsikring.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account