This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jordomrejsen

Min veninde og jeg skal ud og rejse fra den 29. oktober og cirka et år frem og vi skal selvfølgelig have en rejseforskirng med i bagagen, som dækker alt det der er nædvendigt at blive dækket.

Vi får hjælp af Jysk Rejsebureau til at bestille flybilletter, men ellers klarer vi mere eller mindre det hele selv, for at få det så billigt som muligt. Spørgsmålet er om det er billigst selv at bestille rejseforsikringen? Landene vi skal rejse i er:

Nepal
    Indien
    Thailand
    Laos
    Cambodia
    Vietnam
    Australien
    New Zealand
    USA (Los Angeles)
    Mexico
    Guatemala
    Belize
    Cuba
    Peru
    Bolivia
    Brasilien

Hvad er cirka prisen for sådan en? Og er der forskel på om man bestiller den gennem Jysk Rejsebureau eller gør det selv?

Anonym Claus

Det vil altid være billigst at gøre tingene selv.

Undersøg det på Gouda.dk eller Europaiske.dk. Ring evt til et par alm forsikringsselskaber og hør om tilbud på et års rejseforsikring. Ring også til Jysk Rejsebureau så har I et sammenligningsgrundlag.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

ja, prøv at høre rundt omkring. Jeg gav ca 3500 kr for et halvt år 🙂

Anonym Camilla

på gouda kan du indtaste oplysningerne på hjemmesiden og så få et hurtigt tilbud med det samme… et ½ år koster ca. 2800

Anonym GlobeTrekker21

Hvor lyder det bare ekstremt fedt at du skal se så meget og i så lang tid! 🙂

Jeg er meget nysgerrig, hvor meget regner du med at spendere på hele den tur ?

Anonym Jordomrejsen

Tusind tak for alle svarene! På gouda siger den cirka 8000 kr for et helt år. Kan det passe?

Globetrekker 21 – Ja, det bliver en oplevelse for livet! 🙂 150.000 skulle kunne gøre det og så har vi sat et budget på cirka 250 om dagen i Asien, 500-600 om dagen i Australien, New Zealand og Los Angeles og 300-350 i Mellem- og Sydamerika! Men vi vil også leve så primitivt som muligt og eventuelt benytte os af Couchsurfing nogle steder.
    Ifølge Jysk Rejsebureau skulle dette budget kunne dække det 🙂

Anonym Henrik

Det kan nemt løbe op i 8000.- og også mere afhængig af udbyderen.
    Hos ihi Bupa kan du få en Grunddækning til hele verdenen for 3700.- for et år. Men så er der ikke afbestilling og bagage med i forsikringen..
    Hospitalsregning og evakuering er dog fuldt dækket!
    Men det er jo op til den enkelte hvor meget man vil forsikre sig!
    Der er ikke andet at gøre end at søge løs hos de forskellige udbydere..

Anonym Tine

Nå, så var det måske kun 2500 kr jeg gav…jeg gav i hvert fald mindre end gouda og europæiske ved at købe gennem mit eget forsikringsselskab. Prøv at høre ved jeres forældres forsikringsselskab. Bagage ville jeg ikke vælge fra. Jeg har nemlig stået i Hong Kong i 5 dage uden bagage, det kostede omkring 2.500 kr pr mand (vi kunne have brugt det dobbelte, men vi havde ikke styr på hvor mange penge vi havde brugt).
    Kan klart anbefale at couchsurfe! Det kan dog nogen gange være svært at få aftalt noget, så vær gerne ude i god tid 🙂 I kan jo allerede nu spørge de første rundt omkring. I ved jo hvornår I lander de forskellige steder, så kan I jo couchsurfe i de første dage efter landing 🙂

Anonym Tine

Jeg har heller ikke gjort det i billige lande, men kunne godt finde på det næste gang! Det er en fed oplevelse og man lærer andre ting om landene og kommer ud hvor turister måske ikke altid kommer 🙂 Lokale ved jo hvor det er godt at spise osv 🙂 Det handler jo heller ikke kun om at spare penge, men om at udveksle kulturer osv

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej Tine.
    Den er jeg helt med på.Derfor er det godt at bo på homestay i mellem Amerika eller syd Amerika,for at opleve lokal kultur og et andet sprog.
    men rejser man et år skal man også spare de rigtig steder og det ville jeg göre i de dyre lande.
    Da jeg var i syd Amerika valge jeg at göre rigtig mange ting i bolivia da bolivia er et meget billige land at rejse i 0g lave ture som at besöge Amazona og mange andre ting og de dyre lande kan man besöge få steder og igen det hele an på de penge man har, vigtig er også når man rejser et år, finde nogen steder hvor man bliver et stykke tid for at slappe af og få energien tilbage, da det er hård at rejse hele tiden, forsat god weekend, lars

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola.
    Couchsufe ville jeg nu ikke göre i de billige lande, Som Indien, nepal og östen, mellem Amerika, men lande som Oz, new zealand og Amerika, er der nok en masse penge at spare, men når man begynder at couchsufe, kommer man også vaek fra backer hostel og de gode info de har rundt omkring i verden, de mange hostel i kommer til at bo på har altid gode info til de back packer som bor der plus de back packer i möder undervejs på jers rejse har de bedste infor i kan få, så det er vigtig at komme ind på et godt hostel og möde de andre back packer og snakke om de mange oplevelser der gör det fedt at rejse verden rundt, chao lars

Anonym Tine

Ja, det er selvfølgelig også en måde at støtte de lokale på 🙂 Ja, er helt klar på at spare i de dyre lande. Det handler om at planlægge efter sit budget 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account