This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Vi skal besøge følgende land på vores rejse næste år, og vil derfor gerne have anbefalet en rejsebog, eller skal man altid regne med at Lonely Planet er den bedste?
    Afrika: Madagascar, Kenya(Nairobi), Tanzania(Kilimanjaro, Ngorongoro), Zimbabwe, Namibia, (Angola), Sydafrika, Lesotho og Swaziland.
    Mellem- og Sydamerika: Peru, Fransk Guyana, Surinam, Guyana, Mexico.

På forhånd tak

Det lyder som en spændende tur i skal på – God fornøjelse.

Lonely Planets guidebøger er næsten altid et godt valg til en rejse. De har dog deres styrker og svagheder.

Styrken ved bøgerne er deres dækning af forskellige overnatnings- spisemuligheder. Disse finder man ikke andre steder.

Svagheden ved Lonely Planet er at alle bruger dem. Dvs. at de steder de anbefaler ofte er overrendt med andre rygsæksturister.

En god idé er, at bevæge sig udenfor bøgernes anbefalinger. Det er der ofte store oplevelser i.

I sydamerika er forlaget Moons “South America Handbook” kendt som en god guidebog. Den bør i læse.

Hej. Jeg har rejst en del i Australien, N.Z. og Asien, og prøvet mange forskellige bøger. Jeg mener at , som du selv nævner, Lonly Planet er de bedste, da de henvender sig til backpackere og deres lave forbrug kompineret med at se så meget som overhovet muligt. De nævner både de store og de små ting. Og så bliver de opdateret hele tiden af folk der selv , eller har været, backpackere. Selv om jeg ikke har været de steder du nævner kan jeg rolig anbefale dem. Som en anden backpacker sagde til mig engang jeg sad i Aussie og læste i min Travel survived kit (lonly planet) “that is my bibel!” Håber du får en rigtig god tur!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account