This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lefoli

Vi er to piger der for første gang skal rejse som backpackers, derfor kunne vi godt tænkte os nogle gode råd. Hvilke områder ville være kanon at se i disse lande;’
    USA (Florida)
    New Zealand
    Australien
    Thailand
    Kina
    Indien
    evt. Hawii

Og hvilke rejsebureauer er gode til sådan en rejse?
    Og hvor mange penge skal man regne med at bruge/tage med..?

Anonym admin

ADMINSTRATOR TILFØJELSE FOR LEFOLI
    ups… Hvor lang tid vil være perfekt? 3 mdr er for lidt ikk´?

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Et godt råd er, at i bare køber flybilletten hjemmefra + en evt. ankomstpakke det første sted i lander.

Da det kun gælder om at købe flybilletten kan de fleste hjælpe jer – prøv for eksempel:
    Kilroy Travels
    Inter Travel
    Wasteels Rejser
    Jysk Rejsebureau

Ring til de forskellige og få et tilbud, så kan i selv sammenligne priser og andre faktorer.

I kan evt. skære USA af rejsen og gemme det til senere – flybilletten vil så blive noget billigere.

Evt. kan i bare tage 3 måneder i Indien, Kina og Thailand. Så bliver det rigtigt billigt.

Leveomkostningerne i USA er dyre, New Zealand og Australien og Kina er lidt billigere – Thailand og Indien er billige lande at rejse i.

Anonym Anonym

3 mdr. er alt for lidt hvis I virkelig vil føle landene. Hawaii-øerne i sig selv kan man sagtens bruge en halv måned på hvis man vil se mere end det turisterne ser…
    I må nok gøre op med jer selv om i vil være turister og se det “man bør se” eller om I vil dybere ind i landet og se og mærke det andre ikke når?!

Anonym Anonym

Hvis i gerne vil se en masse lande, så skulle i undersøge en “jorden rundt billet”, men i skal først finde ud af “om det er jer”.. Hos mange selskaber skal de havde de forskellige fly datoer, og det kan være svært at planlægge hjemmefra, da man måske får lyst til at blive længere et sted..! Rejste selv med Kilroy, og det kan jeg ikke anbefale.. Der var kludder med billetterne allerede inden jeg tog afsted..!?? Jeg rejste 3 mdr i asien, 2 mdr i Australien, 1 1/2 mdr i New Zealand, 1 uge på Fiji og sluttede med 1 mdr i USA.. Altså var jeg væk i ca 7 mdr og bruge omkring 75000 kr med ALT..! Det er svært at anbefale områder, da det kommer an på hvad i vil se og gøre.. Vil i være ved stranden i AUS, så skal i tage ud til øst kysten.. Men vil i hellere opleve det lidt mere øde AUS, så skal i da til Ayers Rock eller til vest kysten..! Rigtig god tur 🙂

Anonym TheKo

Er kludder med billetterne eneste grund til at du ikke anbefaler Kilroy? Hvor meget skulle du af med for den tur (minder nemlig lidt om min egen…)?

Anonym Anonym

Der var ikke kun kludder med billetterne, men også betaling, forsikring, levering af kort og betjeningen var et stort problem.. Ringede man til dem, så fik man bare et svar, og ringende man dagen efter, så fik man et andet svar..! Nåede at få sendt 5 forskellige forsikringer, da alle stod med forkert navn og add..! Og mange af de kort jeg havde bestilt.. Ja, dem måtte familien sende rundt til mig, da de først kom efter min afrejse.. Og jeg bestilte turen 5 mdr før..!! Syntes betjeningen var vildt dårlig..! En god regl er, at købe tingene når man kommer frem.. Bus transport, dykker timer, overnatning, osv er meget billigere når man kommer til landet.. Købte selv en trakking tur i DK for 1500 kr.. I Thailand skulle jeg havde givet 150 kr..! Bare et råd..!

Anonym Anonym

Mht til Kilroy, jeg har fået top-service, men der er vel altid enkeltstående tilfælde, hvor noget kokser? Men jeg har også rejst med Jysk og det er også helt i orden, så prøv tilbud fra flere forskellige.

Anonym TheKo

OK, jeg må nu indrømme at alt er gået glat med Kilroy indtil videre. Super service, endnu bedre priser og to dage efter betaling fik vi alle kort, billetter og forsikringer.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account