This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Iben Bille

Hej!
    Hej er en ung pige, som har brugt det sidste halve år på at spare penge sammen til en rejse. Jeg har nu omkring 50.000 at rejse for og vil gerne rejse afsted engang først i foråret. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvorhen!
    Jeg vil gerne have mest muligt for pengene, hvilket vil sige mindst mulig udgifter til transport, logi og mad og i stedet bruge pengene på opleverser.
    Jeg ved ikke, hvordan det kombineret med årstiden passer til de forskellige verdensdele?

Håber at nogle lidt mere erfarne backpackere har nogle gode bud og kan hjælpe mig.

På forhånd tak – Iben

Anonym Rasmus

Hej Iben.
    Hvis det er første gang du rejser vil jeg helt klart anbefale Sydøstasien. Her er alt ret ligetil, billigt og folk er venlige. Det er mulighed for det hele, strande og møde andre mennesker, og der er aldrig ret langt til helt isolerede steder hvor du ikk møder mange andre rejsende!
    Afstandende er ikk vildt store (som de fx er Indien, Indonesien og Kina, og sydamerika), og der er desuden meget billige flybilletter så du kan spare tid!
    Har endnu ikk selv været på Filippinerne, men skal om en måneds tid. Men har hørt meget godt om det også.
    Så en rundtur i Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Malaysia og så måske enten Borneo, Sumatra eller Filippinerne.. Alt afhængig af tid.
    Jeg har tidligere rejst 6 måneder for 50.000 (også dyrere lande), 4 måneder i Sydøstasien for ca 30.000 alt incl…
    Ellers er Mellemamerika også et super bud.. Masser af kultur, oplevelser og fantastisk natur. Lær lidt spansk og du får ingen problemer. Her er prislejet også meget overkommeligt (især Guatemala, Honduras, Nicaragua osv. )

Anonym lars

Jeg har rejst i det meste af Indien. Og synes helt sikkert at det er der du får mest for pengene på alle mulige måder!

Anonym Mads Andersen

Så skal du finde et land der har det hele så du ikke skal rejse rundt og bruge penge på visum og alt muligt andet,

Var selv på Filippinerne og der må jeg sige at man kan finde alt. så det må være mit bud.

Du er velkommen til at kigge lidt på de billeder jeg tog på Filippinerne http://www.thildeogmads.dk

Og med hensyn til dine penge vil jeg tro du kan blive der et par år..
    Det er ret billigt..

Anonym simon

Det kommer an på hvad du er til min pige:)
    Hvis du er til strande og masser af skal du til Thailand eller fillipinerne eller noget.
    Hvis du er til natur skal du til nepal.

Personligt vil jeg anbefale en tur til nepal og Indien. De er begge meget billige at rejse i.. Nepal byder på vandring i bjergene, rafting eller bungee u name it.
    Indien har masser af kultur for alle sanser.. men for nogle kan indien også være for meget.

Anonym Rejsebumsen

Hej Da jeg havde været i Laos i en md. havde jeg rent faktisk kun presteret at bruge 2000 kr.

Jeg rejste rundt i sydøstasien i sammenlagt 10 mdr og spænderede 50.000 iat. Visum til dit næste mål Kan altid anskaffes på ambasaden i det land du befinder dig i s hovedstad.

Bankok er et godt sted at starte, idet det er et knudepunkt, og en forholdsmæssig billig destination. Desuden er der civiliseret, turristmidet, folk er venlige osv. (pas dog på scams!!)

Anonym Iben

Tak for alle jeres svar.

Efter noget tænken er rejsen endt med at gå til sydøstasien – med start i Bangkok og afslutning på Filippinerne. Håber det er det rigtig sted til min backpacker-debut 😀

Hvis I har nogle kommentarer elle blot gode råd og anvisninger, så skriv endelig!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account