This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym annapurna

Jeg planlægger at rejse til Malaysia sammen med min kærete. Vi vil gerne til Borneo, penang & Perhentians (pulau kecil). Vi har lige købt flybiller til KL, så det er nu ude af verdenen. Hvormeget skal vi ca. regne med at bruge på fly i landet? Hostels? Mad? Ture? Osv. Vi har ikke planer om at dette skal være en luksusferie, men vil heller værdsætte oplevelserne. Nogle erfaringer eller forslag?

Anonym annapurna

Dette drejer sim om havlanden måned

Anonym sanja hvolbæk

hej hej..

brug airasia – så kan i regne med mellen 50 og 200 kr pr billet pr person.

bestil online i god tid hvis muligt. ellers går der altid mange busser, men det tager lang tid, og air asia er nærten samme pris.
    book ture på borneo hjemmefra. det er dyrt og lidt besværligt dernede.

man kan bo på lidt klamme hostels for ca. 40 kr for to – og turistklasseholteller for ca. 300 kr pr nat.

vælg en mellemting – det gjorde vi.

køb lonely planetbogen – den er guld værd når am nskal finde gode steder og overnatning…

vi brugte ca. 8000 kr tilsammen på 25 dage. men alle fly var betalt og vi havde booket tre ture og 8 nætter på hotel hjemmefra.

mad er billigt. ca. 15 kr for en lokal hovedret. alkohol er dyrt dog. frugtshakes billigt. – måske 4-5 kr..

mvh sanja

Anonym annapurna

Tusinde tak for svaret. Ligger du evt. inde med noget information omkring hvor og hvordan man kan booke disse ture online? Så vidt jeg kan regne ud er det letteste at flyve til “Kurching” fra KL, right?
    Vi vil meget gerne ud og opleve junglen, nogle gode forslag?

Anonym Carina

Vi var på Borneo og på perhentian og KL, super fed tur! Vi fløj rigtig meget pga den korte tid og brugte ca 20.000 kr på 30 dage, men så var det også med alle de fede og lidt dyrere ture, ud til Turtle Island, Uncle tan(et must, så fed jungletur og rigtig billigt, uncletan.com) Danum Valley forskningscenter osv. Vi boede for omkring 100 kr pr nat, på udemærkede små hoteller, men se jer for, vi oplevede at bo for 130 kr pr nat på et klamt hostel og næste dag finde et udemærket lille hotel i samme by for 120kr.
    Perhentian er helt fantastisk, den lækreste ø jeg nogensinde har været på, men vælg “den anden side” af øen at bo på, det er den modsatte side i forhold til hvor man bliver sat af med båden, der er mere stille og roligt og ikke så mange turister, og det tager ca 10 min at gå tværs over.
    hvis i er til nationalparker kan Mulu NP klart anbefales, og har navn og nr på den vildeste guide som ikk koster ret meget i forhold til hvor dygtig han er(hvis det skulle have interesse?)

Men ja, køb Lonely Planet, ku aldrig have klaret os uden den!

Skriv gerne, har stadig det meste stående…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account