This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Schousen

Jeg skal 3 mdr. til Thailand og Vietnam. Jeg synes at jeg er ved at have det hele klart, men
    Er det nødvendigt med malariapiller i Thailand/Vietnam? Mener ikke at kunne se det er udbredt her men man vil selvfølgelig heller ikke “gamble” med det.
    Hvilke førstehjælpsting er gode at have med? Andet end det basale som plaster, vabelplaster. (Hovedpinepiller, mavepiller).
    Har I købt myggenet hjemmefra (imprægneret med deltaprim) eller er det lettere at købe herhjemme? Fås det overhovedet imprægneret i Thailand?
    Hvilke vaccinationer har I fået? Jeg har selv fået japansk hjernebetændelse, hepatitis a og b amt stivkrampe. Er tyfus/rabies nødvendige eller er det bare “overforbrug”?

Håber der er nogle garvede backpackere som har svar, da jeg selv er lidt usikker pga det er min første rejse.
    tak

Anonym Anonym

Hej.
    Har selv rejst i de lande, og jeg havde malariapiller med og tog dem. Derudover havde jeg kontaktet min læge og spurgt ham til råds. Jeg havde noget penicilin med og nogle sterile sprøjter. Tyfus vil jeg absolut anbefale – der er rotter overalt…….
    Myggenet kan du leje/købe derude.
    Rigtig god tur – gid det var mig.

Anonym Winnie_S

Jeg har talt med min læge og han mente bestemt ikke, at man behøver for rabies, den er også rimelig dyr så det er spild af penge.. Hvis du bliver bidt af et dyr, skal du alligevel sørge for at komme til lægen og få en vaccination for det, når du er blevet bidt, så jeg har i hvert fald undladt at få den og jeg skal til Asien i 3,5 måned (skal bl.a. også til Thailand og Vietnam).
    Hvis du kun skal til Thailand og Vietnam, skulle det heller ikke være nødvendigt med malariapiller.. Men snak med din læge, du skal alligevel have en recept på pillerne for at kunne få den på apoteket 🙂

Anonym Anonym

sørg for at gå til en læge med speciale i området, såsom statens serum institut, ikke din praktiserende læge.
    Jeg mener, det er blevet ulovligt at sælge præimprægnerede myggenet herhjemme, men jeg er ikke sikker.
    Sørg for at få Ciprofloxacin (antibiotika), det er klart det bedste.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account