This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ulrik pedersen

Hejsa.
    Jeg skal på rygsækrejse til brasilien sammen med en kammerat fra omkring maj 2005. Vi skal rejse ialt ca. 4 mdr. men har afsat ihvertfal 1,5 – 2 mdr til brasilien, og skal derefter videre til australien.
    Vi er overhovedet ikke erfarne rygsækrejsende men er så heldige at have en brsiliansk ven der bor i Porto Alegre (i det sydlige).
    Vi er meget i tvivl om hvor det kan være smart at starte rejsen da vi har planer om at se en del af østkysten (salvador, Sao paolo, rio osv.) men selvfølgelig også Amazonas.
    Er der nogen forslag??

Jeg har desuden hørt noget om at man kan købe en flybillet i brasilien hvorpå man kan flyve 5 gange indenrigs til ca. 400 dollars er det rigtigt? eller er det i det hele taget bedre at tage bus?

på forhånd tak
    mvh. Ulrik

Anonym Hege

Flypass m/f.eks. Varig, må kjøpes i Danmark. Kan ikke kjøpes i Brasil. Tror du kan finne litt info om dette hos http://www.hannibal.dk

Anonym Gitte

Hey Ulrik

Jeg sidder netop i Rio.

Det hedder et air pasport og du skal koebe det hjemmefra.
    Du kan ikke faa det hernede.
    Det koster ca 540 US $ ca 3100 danske.

Ciao Gitte

Anonym Jakob Madsen

Hejsa
    Jeg var 3 uger i Brasilien i sommer.
    Jeg vil kraftigt anbefale vandfaldet Iguazu, som nok er verdens flotteste vandfald.
    Iguazu ligger i det sydlige Brasilien på grænsen til Argentina (vandfaldet falder fra Argentina til Brasilien).
    Vandfaldet ligger i en park, hvor der er et hotel. Det er rimelig dyrt at bo på hotellet, men hvis der er penge til det kan det anbefales, da man herved kan se vandfaldet ved solopgang og solnedgang – hvor man kan være stort set alene, da de øvrige parkgæster så ikke er der.

Ellers kan anbefales Lencois, som ligger lidt vest for Salvador. Det er en stor nationalpark, hvor man kan komme på utallige ture – en-dages-ture eller fler-dages-ture. Man kan bl.a. se Brasiliens højeste vandfald.

Og så er der jo Salvador, hvor man kan opleve det oprindelige Brasilien. Fest i gaden hver aften.

God tur.

Jakob

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account