This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har været i Nepal for 5 år siden og har siden drømt om at komme dertil igen. Da det skal passe med mit studie og eksame har jeg kun mulighed for at rejse maj, juni og juli. Jeg ved godt det er regnsæson (og meget varmt i maj), men er det slet ikke vejr at tage dertil de mdr. Jeg har ikke noget imod regn, men jeg vil jo gerne kunne lave lidt. Kan se at der er nogen treks som godt kan lade sig gøre den periode. Og har tænkt på noget frivilligt arbejde, hvor regnvejret jo ikke ville gøre noget. Men hvad siger I? Er det “spild” af penge?

Anonym Anonym

Det er ALDRIG spild af penge, at tage til Nepal!

Og du har ret i, at der er treks, der kan vandres også i regntiden.

Fordelen ved at komme ‘out of season’ er, at dels er der ikke så mange turister, dels er det nemmere, at lave gode deals på hoteller, trekking bureauer m.m.

Hvis du gerne vil lave frivilligt arbejde, kan jeg anbefale at kontakte Shir Lal Paryiar (ejer af Hotel Parkside i Chitwan og involveret i Green Society)
    Du kan læse om Green Society her: http://greensocietynepal.org/home/index.php
    Og du kan skrive til Shir her:
    shirilalji@yahoo.com

Hvis du gerne vil have kontakt til en super guide (autoriseret og med eget bureau), som kan give dig forslag til treks og priser, så kan jeg anbefale Kal Bahadur Tamang, som ejer Nepal Azimuth Treks. Ham kan du maile til på engelsk på: nattreks@gmail.com

Lisbeth Friis

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account