This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DeXter

1 måned er ikke meget til de destinationer, ved ikke med Malaysia. Men i Vietnam brugte jeg en måned, og kunne nemt bruge mere. Så syntes i skal koncentrere jer om kun et land. Indonesien er nok for stort. Ville tag Vietnam hvis jeg var jer. Bali svømmer i turister nogle steder på øen ihvertfald..

Anonym AYAH

Hej Alle.

Min søster og jeg vender snuden mod Asien i Juli/August. Det eneste sted vi har besøgt er Tokyo.
    Vi er interesseret i Backpacking, med junglebesøg, dykning og end masse kulturelle opl (hvor der vel og mærke IKKE vrimler med turister).

Vi har Malaysia i tankerne som én af destinationerne. Derudover har vi overvejet, indonesien, Bali og Vietnam. Vi skal være afsted 1 måneds tid.

Håber i kan hjælpe 🙂

Anonym raslyng

Malaysia er et fantastisk bud og lige på det rette tidspunkt. I skal selvfølgelig kombinere Malaysia med Sabah eller Sarawak på den malaysiske del af Borneo. Der får I jungle, super dykning på Sipadan og masser af kulturelle oplevelser + evt. skildpadder.
    Jeg ville overveje kun at tage en af staterne og kun det. Men 3 uger på Borneo og en uge på Perhentian Islands Kecil (ved det nordøstlige Malaysia) er også en mulighed(rigtig god og let dykning og ingen biler!)
    Det der med at det ikke skal vrimle med turister, så skal I vælge noget andet end Asien.
    God tur
    Raslyng

Anonym sanja

hej hej…
    min kæreste og jeg var 1 mdr afsted i sommers. 1 uge i sabbah. 1 uge i sarawak og 2 uger på egen hånd i kuala lumpur og på malaysias østkyst.

Borneo er meget turistet – medmindre man vælger at bestige mt. kinabulu tror jeg… men det skal bestilles i god tid og tager lidt tid.

malaysias østkyst er dog ikke så turistet synes jeg ikke. I byen terenganu så vi ingen””hvide” og der var ingen vestlige turister. noget andet er, at der ikke var meget at se der… nå, men der er en lille ø som hedder Kapas – og også perhentian kecil. der havde vi virkelig nogle autentiske, primitive – men skønne dage og oplevelser.
    vi fandt små øde bugter med få bungalows til leje. man kan kun komme dertil med båd – så hopper man af i vandet med sin taske og går det sidste stykke ind til stranden. ingen forretninger . kun en lille restaurant hvor indehaveren selv laver lidt mad. man kunne trekke gennem junglen på egen hånd til næste bugt – ca. 1,5 time – på vejen så vi masser af veraner på mellem en halv og en hel meter – og pludselig lå der også en slange for fødderne af os.
    og det vrimlede med de smukkeste gule sommerfugle. – og vilde farverige fisk lige ved stranden som vi boede på. skønt. kan ikke huske hvad det hed. men var på perhentian kecil. stedet hed et eller andet pigenavn..

der var ikke turistet.. der var selvfølgelig backpackere i de 7 andre hytter – men intet ræs eller shopppinghelvede..

i kuala lumpur skal I se batu caves og alle aberne…
    selvom det er turistet.

jeg vil fraråde jer at tage til redang. dødsyg turistø!!!

mvh sanja

Anonym sanja

måske hed stedet på perhentians mirandas…

sanja

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account