This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Morten_roedgaard

Hejsa
    Jeg skal nogle måneder til asien her den 4. feb. Jeg starter i Indonesien. Indtil videre har jeg kun billet til Jakarta, men tror det er lidt en skod by, så vil gerne hurtigt videre. Jeg tænker det ville være fint at starte med Yogyakarta.
    Vil I anbefale jeg bare tager direkte ind til Jakarta (med bus?), finder en overnatning, og så tager tog videre til Yogya? Eller er det bedre at flyve direkte videre uden at ta’ ind til Jakarta by. Jeg kan se på Air Asia at der går et fly til Yogua 6 timer efter jeg lander i Jakarta, men kan ikke se om det er i samme lufthavn, så tør derfor ikke købe en billet. Jeg kunne også finde en overnatning i nærheden af lufthavnen (hvis det er muligt), og så flyve videre næste dag.

Har læst lidt om Indonesien, men hvis der er nogen der har nogle steder de har været ekstra glad for, må I endelig sige til. Har ikke planlagt noget. Jeg regner med at tage nordpå efter Indonesien, evt forbi Laos og Kina.

Skriv endelig hvis I har et input.
    Mvh Morten

Anonym Mads Andersen

lombok, blev jeg rådet til igen og igen. men nåede det aldrig.

Anonym Anonym

Sumatra kan jeg klart anbefale, men det er jo desværre i modsat retning af dine rejseplaner og er en stor ø, som kræver en del tid.
    Omkring Yogua skal du bestemt se Borobudur og Prambanan templer (lej en cykel i begge tilfælde). Det er virkelig flot, det måler sig ikke med Angkor, men som enkeltstående værker er de virkelig imponerende. Mount Merapi er også en god og overkommelig oplevelse at bestige, medbring evt. et tørklæde til at ånde gennem for der bliver ret støvet.
    På vejen mod Bali er Mount Bromo og Kawa Ijen absolutte must. Der er virkelig flot og desværre også koldt. Ved Bromo skal du helt tage op til udkigsstedet før solopgang, det er virkelig flot men der er rigtig mange mennesker.
    God tur. Det er virkelig et fedt land at rejse i og folket er fantastisk varmt.

Anonym Vickie Stenholdt Hansen

Jeg kan klart anbefale den lille ø Gili Trawangan som ligger udfra Bali. Helt fantastisk! Arbejdede der i 4 mdr som divemaster!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account