This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym per_mand

Hej
    Jeg planlægger at købe en returbillet Kbh – Riga i april, og ønsker at se både Riga og Vilnius på de 4-5 dage jeg har ferie. Kan jeg nå begge byer?, jeg tænker blot at slendre lidt rundt, nyde vejret, se et museum og lignende – og hvilken transportmuligheder er der mellem dem? Har vi behov for visum i Letland og Litauen?
    Tak

Anonym helene

jeg har været i riga i påsken for 2 år siden, og det er altså en skøn by, som du sagtens kan bruge 4-5 dage i.. tror der bliver for lidt tid, hvis du skal nå begge byer.. der er en del museer i riga – mange har gratis adgang, og den gamle bydel er rigtig spændende.. derudover er der nogle rigtig store og forholdsvis billige shoppingcentre.. hvis du har mulighed for det, er der også mange spændende historiske ting at se i rigas omegn, men da det er lidt svært at finde ud af busserne derovre, er det bedst hvis man har en bil at køre i til disse seværdigheder!

ingen visum til nogle af landende..

Anonym Anonym

Hej Per
    Jeg har været i Vilnius for et par år siden, og syntes at byen var en rigtig dejlig by.
    Det er en meget smuk by på mange måder med mange gamle rigtig smukke huse, mange helt fantastiske kirker, og mange smukke grønne områder. I Vilnius findes et udvalg af litauiske, asiatiske og vestlige spisesteder til fine priser (Litauen er det billigste land at være i af de Baltiske lande). Ydermere er der en fin gammel borg i byen og et kastel som er gode at besøge, samt en smuk høj med tre store historiske kors, der ligger i et stort grønt område inde i byen.
    Jeg havde 4-5 dage i Lithauen, var i Vilnius i de 2-3 dage, tog en anden dag et tog til byen Kaunas , en meget fin og behagelig tur. Og en dag lejede jeg en bil så jeg kunne køre ud i den smukke natur, ud til den store velbevarede vand-borg Trakai, samt til de gamle historiske Kernave-høje, hvor litauerne fejre deres Skt. Hans-aften.

Det var lige min beskrivelse af Vilnius, en meget dejlig og spændende by, som bestemt er et besøg værd.
    Se eventuelt rejsebilleder derfra her:

https://www.backpackerplanet.dk/magazine/photogallery/index.asp?page=124&intDestinationID=254&search=S%F8g

samt min rejseblog fra turen:
    https://www.backpackerplanet.dk/member/weblog/index.asp?page=229&intWeblogID=39

Håber du får en god tur, hvorend det bliver til.
    Med venlige rejse hilsner fra

Erica

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account