This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LH86

Hej. Vi er to piger der skal rejse 17 dage til Rio her i næste uge. Vi vil gerne lige høre om der er nogen der har gode råd og anbefalinger til ting man skal se, steder man kan bo billigt osv.
    Vi har overvejet at tage et par dage til Manaus (med fly selvfølgelig), men kan ikke finde ud af om det er for urealistisk. Er der nogen der har erfaring med Manaus og priser til og fra Rio-Manaus?

Vi håber der er nogen der har lyst til at svare:)

Mvh I og L

Anonym Anonym

LAPA er et fantastisk sted. Der er lidt gang i den og mange unge mennesker.

Ellers vil jeg da anbefale at tage et smut på fodboldstadion. Uanset om man går op i fodbold eller ej, så er det en stor oplevelse at være på et så stors fodbold-stadion.

Ift hostel, så ved jeg ikke om det er billigere end andre steder (og måske det heller ikke er det mest centrale) – men det er forbandet hyggeligt.

Vi var der under karneval for nogle år siden og har aldrig oplevet et bedre hostel. Mathias som har det er sindsygt flink.

Der er Chill-hostel ved copacobana (ligger lige op af en fredelig favella). Tjeck det ud.

Ellers er Rio bare en vanvittig by, så i skal nok opleve en masse.

Go tur.

Nå, ja… Alternativt er “Ilha Grande” – en ø lidt uden for Rio, virkelig er smukt og dejligt sted. Igen, Tjeck det ud.

Anonym LH86

Mange tak for jeres svar. Dejligt med nogle gode råd! Tak tak.

Anonym Claus

Rio handler jo primært om strandene og befolkningen, cariocas som de hedder på portugisisk. Det er langtfra alle der taler engelsk, men I er jo ikke de første på de kanter med det mindre problem, så det skal nok gå.

Ellers så er der jo Corcovado (Jesus) i 710 m, der er det gamle kvarter Santa Tereza, mulighed for at se slum-område (faveller), Sukkertoppen (Pao de Acucar), Tijuca nationalparken, som er en lille stump atlanterhavs regnskov + en masse gamle kirker.

Omkring sikkerhed skal I følge de anbefalinger, I får fra hostellet, lad være med at slæbe alle værdier, når I går ud, opbevar værdier i en sikkerboks på hostellet.

Tjek hostelbookers, hostelworld for ledige senge.
    Tjek voegol.com.br for flybiletter til Manaus. Manaus er en storby, og man skal langt væk for at se noget flora og fauna. Det er heller ikke billigt, og der er mange turister. Men ok, byen ligger i Amazonas. Det er ikke urealistisk, det er bare om at bookke en flybillet og så tage afsted.

Hvis I er udkig efter natur, hvor I også kan se lidt fauna, så er Pantanal et godt alternativ.

mvh
    Claus

Anonym KENNETHF

Mht. en tur til Manaus synes jeg det ville være synd, nu hvor i kun er afsted i 17 dage – tiden går vanvittigt hurtigt!! – Så vil jeg istedet tilskrive mig forslaget om Ilha Grande, prøv at google det, PARADISE! 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account