This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym camillabacher

Kunne du have lyst til at sige noget om hvad der var værd at se, og hvad der var spild af tid?

Jeg rejser til Rom i fem dage den 23/10 (hvis ikke SAS strejker….)

Anonym Anonym

Hej Camilla!
    Det var mig, som begyndte denne her tråd om Rom. Alt det, som jeg nævnte i denne tråd undtagen Circus Maximus var værd at se. Det som jeg syntes var mest interessant, at se var Peterskirken, Forum Romanum, Palatinerhøjen, Colosseum, katakomberne, den store hvide pragtbygning på Capitolhøjen, som er mindesmærke for de ukendte soldater og et krigsmuseum.
    Mvh. Jesper

Anonym Anonym

Hej Camilla!
    Alitalia og Sterling flyver henholdvis til Fiumcino og Ciampino ved Rom. Fra Fiumicino til Termini stationen køre et hurtig tog. Her er et link til en side om transport fra Rom´s lufthavne og indtil byen.
    Mvh. Jesper

Anonym Anonym

Jeg kom hjem fra en flyrejse til Rom igår aftes. Vi var af sted fra mandag d. 25 september til mandag d. 2 oktober. Mig og min kammerat fik set Peterskirken, Forum Romanum, Palatinerhøjen (derfra kunne vi se ned på Circus Maximus, der kun er et grønt område uden tegn på at det var en væddeløbsbane engang), Colosseum, Paulus Kirken, Cestius-pyramiden ved Rom´s bymur, Callisto katakomber og en del kirker. Den anden sidste dag nemlig i søndags gik vi rundt om Vatikanet fordi VatikanMuseerne havde lukket den dag. Det var en god rejse. Man skal virkelig passe på trafikken i Rom. Vi havde tænkt på at tage til Assisi, men det måtte vi droppe på grund af, at der var så meget at se i Rom.
    Mvh. Jesper

Anonym none

Hej Cammilla!
    Her kommer et vigtigt tip: Man skal passe på de små huller i fortovet, som der er nogle steder fordi min kammerat forvred hans angel på vores ferie!!!
    Mvh. Jesper

Anonym none

Hej Camilla!
    Billetten til Colosseum gælder også til Palatinerhøjen.
    Mvh. Jesper

Anonym maja8000

Trevi fontænen skal også ses især om aftenen. Der er mange mennesker men den er så smuk! Til gengæld er det også værd at se colloseum om aftenen, der er den nemlig oplyst og der er ingen mennesker. Så bare tage metroen og sid og nyd udsigten med en sandwich i hånden.

Et ekstra godt fif er at tage båden af floden der går gennem rom. Det koster kun 1 euro og det er en rigtig smuk tur!!!!!

Anonym maja8000

Så skal man selvfølgelig også væk fra hovedstrøget inde i mitbyen. Der ligger de fedeste second hand vintage butikker, boligbutikker og de billigste og bedste romerske spisesteder 🙂

En rigtig god udflugt er at gå en tur i trastevere kvarteret og tage turen op af vejen passeggiata del gianicolo om til vatikanstaten. Der findes ikke en smukkere udsigt ud over hele byen end fra den vej. Man kommer til at gå en del op af bakke, men til gengæld er den tur nået af det flottest4e. Vi havnede på den ved et tilfælgde da vi forsøgte at finde indgangen til botanisk have, men den kan klart anbefales!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account