This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mia

Hej!
    Jeg skal på min første backpacker tur her til Juli, og har et par spørgsmål!

Mine rejseplaner går til Asien; Vietnam, Cambodja, Thailand, Bali, og derefter til Sydamerika; Peru, Bolivia, Paraguay, osv.
    Jeg vil gerne rejse i Juli. Mit spørgsmål lyder først om fremmest, om hvilken rute der ville være bedst i forhold til regnsæson de forskellige steder. Er det helt skudt i hovedet at tage Asien først i 2 måneder (altså fra start Juli, til slut August), for derefter at tage til Sydamerika i start September til slut november? Er der en eller flere der har personlige erfaringer omkring at rejse i disse områder, på den årstid?

Mit næste spørgsmål lyder på Kilroy. Jeg har været inde og snakke med dem, og de lytter ikke heeeelt til mit budget.. De kan give mig en “rundrejse” i SØ Asien på 1 måned, til 15000, med overnatninger osv. Det er bare lige pebret nok.. Er det bedre bare selv at arrangere, når man er førstegangsrejsende (og en smule tryghednarkoman….), for på den måde at spare penge? Eller er det bedre at tage den safe.. Høre igen gerne hvis for har erfaringer! ?

Tak på forhånd!

Anonym Tine

Jeg ville nok tage til Bali først og dernæst til de andre lande. Da det er den tørre sæson i vores sommer og regnsæson de andre steder, så jo senere du kommer til de andre lande desto mindre regn vil du nok opleve 😉 om det er dumt at tage først til Asien og dernæst til Sydamerika, det kan jeg ikke afgøre. Det kan du kun selv. Men jeg synes at det er utrolig mange lande, som du presser ind på relativ få måneder. Med fire måneder, så ville jeg nok vælge Asien eller Sydamerika eller måske bare skære ned på mængden af lande, så 2-3 i Asien og 2-3 i Sydamerika. Med to måneder hvert sted ville du skulle rejse rimelig hurtigt og vil ikke rigtig komme i dybden med landene og det tror jeg at du vil fortryde…
    Jeg synes 15.000 er meget for en måneds rundrejse i Asien og så vil du jo heller ikke selv kunne bestemme hvad du vil hvornår, men ville skulle følge en nogenlunde tidsplan. Jeg ville klart selv booke. For cirka 7500 om måneden vil du virkelig få meget – mad, overnatninger, transport og dyre oplevelser. Hvis du gerne vil have trygheden, så vil jeg da forslå at du booker fly og to overnatninger hos kilroy og så tager resten når du kommer derned 🙂
    Du skal være velkommen til at slå vejen forbi min bog for inspiration (http://aworldofbackpacking.com) eller skrive på aworldofbackpacking@Gmail.com hvis du har flere spørg 🙂
    Ellers god tur
    Tine

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account