This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rosa H

Hejsa 🙂

Er der nogen der kender til rejse guide bøgerne fra Rough guides? Hvad er der af fordel/ulemper ved disse bøger frem for Lonely planet som jeg kender? Hvilken ville du anbefale?
    Hilsen Rosa

Anonym MelissaJuulsgaard

Hej
    Lige et kort svar, da jeg egentlg har lidt travlt 😉
    Jeg har aldrig brugt Rough Guides andet end når jeg har lånt dem af andre og er heller ikke særlig begejstret for dem. Jeg synes LP er mere overskuelig og ligetil, hvorimod RG er længere tekster som noget man skal læse. RG giver en rimelig fornemmelse af de forskellige steder, men fortæller ikke helt så præcist om hostels osv., men kan somme tider være gode hvis man gerne vil til steder der ikke er helt så turistet, da alle netop bruger Lonely.
    Håber det var bare en smule brugbart, ellers kig lidt i begge og køb hvad du føler for, begge dele skal nok være gavnligt.

Anonym Anonym

Jeg synes ligeledes, at LP er væsentlig mere overskuelig og henvender sig mere til folk på budget. Dog vil jeg til hver en tid anbefale Bradt guides til steder i Afrika

Anonym Rosa H

Tak for jeres svar 🙂 Jeg har også hørt om Bradt til Afrika, men denne gang skal bogen/bøgerne bruges i Filippinerne.
    Jeg er nu blevet gjort opmærksom på denne bog: Philippines Travel Guide, af Jens Peters (tysker).
    Nogen der kender til den sammenlignet med de to andre bøger?

Anonym Rosa H

Jeg skriver lige præcis her fordi det er her brugerne af bøgerne bla. er, og tror jeg får mere gavn af Jeres svar frem for svar fra turistinformationen. Jeg skriver også fordi jeg vil have en bog med – ellers var der jo ikke grund til at slå mit spørgsmål op her…
    Mærkeligt svar Claus!

Anonym Claus

Du er vel næppe den eneste, der skal afsted til Filippinerne.
    Det er jo stadigvæk muligt at spørge turistinformationen, spørge andre turister i området om vejledning eller brug nettet.
    Det er en god hjælp at have en guidebog med, men ikke umuligt at tage afsted uden.
    LP er den mest benyttede i Asien, det kan selvfølgelig give nogle fordele i forhold til at kunne finde backpackstederne.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Beklager, hvis du følte dig stødt over mit svar Rosa H.

Som jeg skrev, er det en fordel at have en guide med. Men Filippinerne er måske ikke overrendt af turister, så er det ikke fuldstændigt ukendt blandt backpackere.
    Dvs, tager man ind på et hostel, kan man jo se opslag fra andre turister, man kan jo spørge i receptionen, nettet osv. Inden afrejse har du vel en eller anden ide om, hvor du gerne vil hen.

LP er den bedste til Filippinerne (og den mest udbredte), men skulle du vælge en anden, kan du garanteret også få en go´ tur alligevel.

mvh
    Claus

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account