This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jullestrup

Hej Alle.

Jeg har tidligere været på backpacker tur i Thailand, Laos, Vietnam og Cambodja. En fantastisk tur med alt hvad sådan en tur skal indeholde. Men jeg har ikke fået nok!

Nu har jeg fundet et kæreste, og er startet i skole. Dvs. jeg har pga. skolen og min kærestes arbejde højest 4 uger at være afsted i.

Hvad tænker i af steder? Har selv tænkt på en tur til Indonesien i 3 uger, men er 3 uger nok? Jeg vil gerne både til Sumatra og Bali, måske lande 3-5 dag på vej hjem eller derned i dubai for at se lidt mere.
    Tror i det bliver for presset med tid?

Håber på at i kan hjælpe mig og komme med ideer til hvor vi skal rejse hen og ikke mindst hvad vi skal se!

Anonym Louise

Hej 🙂 jeg har selv været i indonesien i 3 måneder med min kæreste, vi startede på sumatra, tog derefter til java, bali, komodo, rinca og endte turen på gili Islands.

Nu ved jeg ikke hvad du vil til sumatra for, men vi boede i en jungle i en uges tid, hvor vi så orangutanger, diverse aber og var endda så heldig at spotte en tiger. Vi tog også ud til et sted og red på elefanter gennem jungle og floder 🙂 du kan korte tiden her ned til 3-4 dage, hvis det altså er dette du er ude efter. Men du skal være opmærksom på at vejen er ekstremt dårlige på den nordlige del af øen og helt umulige på syddelen, så det tager 100 år at komme frem.
    Hvis må råde dig til noget så stop på java inden i når til bali, her skal i som minimum se prambanan, borobudur og mt. Bromo. Det behøves kun at tage 3-4 dage, hvis i går det hurtigt. Det efter så 2-3 uger til bali, alt afhængig om i stopper i Dubai eller ej 🙂 vi startede på nordkysten i lovina, hvor vi lejede knallerter til at køre rundt, næste stop var ubud, for at komme derned lejede vi en privat chauffør, lidt luksus, men det kostede kun 80kr for en hel dag, og så kørte han også rundt til ting der lå lidt længere væk samtidig. I ubud kørte vi igen rundt på knallert. Næste stop var kuta, som er et kæmpe turisthelvede, der er et kæmpe overtal af australiere og næsten ingen balinesere. Herfra havde en en dags tur ned til nusa dua. Sidste stop på bali var sanur og herefter tog vi komodo og til sidst gili.

Vi oplevede en masse på bali, men var der også i lidt over en måned. Det kan sagtens lade sig gøre på 2-3 uger, men det bliver måske lidt presset, hvis i også vil have tid til at slappe af 🙂

Håber du kunne bruge det til noget 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account