This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej folkens..
    Mig og en kammerat har snakket om at tag til Asien som Backpacker i en 3-4 måneder..
    Men hvordan forgår det med at komme fra land til land? For vi har snakket om at vi gerne vil se Thailand, Vietnam, Cambodja, og Singapore. evt. nogle andre lande os, hvis der er noget man bare SKAL se når nu man er afsted. ? 🙂
    Er det bare med små smadret busser man kører frem og tilbage eller hva?
    Og hvor mange penge skal vi ca. spare sammen? Vi har snakket om at 30.000 kr + billetter tur/retur må kunne gøre det?
    Vi har os snakket om at vi måske vil tag Den transsibiriske jernbane til rusland, også flyve hjem der fra. Er det en god idé, eller?
    Er der nogle steder i forskellige lande hvor man “mødes” til nogle vilde fester? Har hørt noget om noget fuldmåne fest i Thailand hvor der vist nok skulle komme ca. 10000?
    Mvh.
    DeX…

Anonym dex

og lige lidt flere spørgsmpl..
    Hvad er der i de forskellige lande som vi skal se eller besøge ? og hvordan er det med visum ?

Der kommer nok flere spørgsmål hen af vejen. Men sådan er det jo.

Det skal måske os siges at vi begge er i starten af 20´erne…

Anonym Hanne G

Kan i hvert fald anbefale Cambodja som er er skøøønt land. Hvis i vil feste der så tag ned til sydkysten i Sihanoukville. Der er lækre strande, gode barer, masser a backpackere og god mad. I Thailand kan i selvfølgelig tage ud på f.eks. Koh Samouri eller Koh Tao.. Kan ikke huske hvilken ø der er Full Moon Party, men det skulle vidst være det værd. Transporten i Sydøstasien kan være drøj, men er alligevel den bedste jeg oplevede i Asien. Det er varmt, og strækningerne er lange, men busserne er i udemærket stand.
    Ang. Visum kan man som skandinav få gratis visum til Vietnam i 14 dage. Man kan ligeledes købe visummerne ved grænsen i Cambodja og Thailand, som koster ca. 20 dollars. I cambodja kan man risikerer at opleve lidt korruption ved grænserne, så cambodiansk visum kan også udstedes ved ambassaderne i de andre lande. Det tager ca. 3 arbejdsdage.
    Jeres budget lyder helt fint. Jeg rejste rundt i 6 mdr. og brugte 40.000 kr. med det hele, og jeg levede absolut ikke på skrabet budget. Det er ekstremt billigt – ( husk at prutte med prisen dog:-) )
    Kan STÆRKT anbefale at rejse med den transsibiriske. Det var absolut et af højdepunkterne på min tur..

jeg var selv 21 da jeg sammen med en jævnaldrene veninde rejste rundt – så i er ikke for unge.

Vil i øvrigt anbefale jer at købe Lonley Planets ” South East asia “. Den kan købes billigt dernede. Den bog er guld vejr..

Go tur, glæd jer:-)

/Hanne

Anonym Hanne G

Iøvrigt kan jeg fraråde jer at benytte jer af ” Jysk ” i bangkok, de er himmelråbende inkompetente..
    Bo på et billigt hotel I bangkok. Kan selvfølgelig ikke huske navnet på gågaden, men den er den mest berømte, og benyttet af vestlændinge. Der er alt fra Shopping til god og billig mad..

Anonym Rasmus

Til ovenstående.. Det med Jysk i Bangkok er vist meget op til den enkelte.. Kan godt være at de ikke altid ved alt om alting, men til gengæld er de altid flinke til at hjælpe.. også hvis man får “rigtige” problemer..
    Derudover er de gode til unge mennesker.. Dvs at de meget tit tager med på byture osv..

Anonym marianne

Hej Full moon party er på øen koh phangan. Det er super fedt at opleve det, og så bagefter tage nogle afslapningsdage på koh tao, hvor man jo lige kan tage et dykker certifikat. Jeg kan anbefale Bans diving resort på koh tao, http://www.amazingkohtao.com og på koh phangan er der er dansk hotel det er super fedt og tæt på der hvor festen er, Same Same hedder det.

Det er let at flyve fra land til land, og kan gøres ret billigt. Men hvis man ikke har noget imod at køre i en lorte bus i mange timer, med få stop osv. så er det super billigt at tage bus fra bangkok rundt i thailand og til Laos og Cambodia.

Jeg vil anbefale jer at tage kontakt til Jysk rejsebureau(www.jysk-rejsebureau.dk), de har et service kontor i Bangkok. De er virkelig gode til at hjælpe med billettter og anbefale forskellige ture. De har nogle rigtig gode ture, som jeg selv har været på. Så det kan varmt anbefales.

Noget jeg synes I skal se i Thailand er Ayutthaya, den gamle hovedstad i thailand. Jysk har en tur nu der hedder det unikke thailand, som går der til og et andet sted. De her steder kommer der ikke ret mange vesterlandske turister og det er bare rigtig fedt at opleve thaierne som de virkelig er.

Jeg havde selv ideen om at tage den transibiriske jernbane hjem fra bejing til moskva, men det siges, at være meget svært, hvis ikke umuligt at finde ud af at få billetterne der går den vej. Så hvis i kan vil jeg anbefale at I starter med den. Alle jeg kender der har været med den siger, at det er vildt fedt!

Ps: I thailand kan jeg anbefale jer at købe thai sim kort til mobilen, det gør det super billigt at ringe hjem.

Det beløb i snakker om 30000kr er sådan cirka det jeg brugte.
    Var afsted fra marts til sidst i august.

Håber I kan bruge det her til noget.

Vh Marianne.

Anonym Mie

Jeg ville også anbefale jer at tage en smut til Nepal som er et fantastisk land; Hvis i kan lide adventure så skal man da helt klart springe bungy jump fra det andet højeste sted i verden desuden byder landet på Himalaya trek og river rafting… Hvis det er dykning i er ude efter så ville jeg hellere tage til Fillipinerne det er helt klart det bedste sted i verden til den slags. Men vil helt klart vælge toget i stedet for bussen i Asien. De er nemlig så gode til at fragte dyr inde i busserne der hvor man skal siddde. Det kan selvfølgelig også have sin charme men ik i så mange timer af gangen. Go Tur

Anonym none

Den “gade” i højest sansynligt kommer til at bo på eller tæt ved i Bangkok, hedder Kao San Road – stedet hvor alle backpackers mødes!

Vil desuden anbefale Laos, som er thailand – same same but different. Laos har ikke alle turisterne som Thailand har, men derimod den mest venlige befolkninggruppe du finder i asien. Go mad, kanon flot natur og nem transport!

Lidt tålmodighed er godt da lokale busser i asien aldrig afgår til tiden…!

Ellers handler det blot om at tage afsted og resten løser sig hen ad vejen. Visum er nemt at erhverve sig i storbyerne bangkok, vientiane, hanoi, saigon osv.

Singapore er sydøst asiens svar på Hong Kong – engelsktalende og europæisk arkitektur, men bestemt besøgsværdig. EKSTREM RENT

Go tur

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account