This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DeXter

Hej folkens.
    En kammerat og jeg tager afsted til Asiens land til Januar. For at rejse rundt i Thailand, Laos, Cambodija og Vietnam…
    Da vi tager afsted og kun har planlagt den første uge er det jo meget fedt, vi har selvfølgeligt en liste over ting vi gerne vil se. Så vi vil hører jer hva i siger til det og om der er andet i evt. syntes vi skal se og prøve.

Vi lander i Bangkok og har igennem jyske special rejser bestilt en ankomstpakke på ders hotel “New Road Guest House” hvor vi skal have to overnatninger. Den sidste dag om aften tager vi med bus mod Koh Lanta for at tag dykkercerdifikat, har læst lidt om koh lanta og om hvad der er af aktiviteter udover dykning. Vi vil på noget elefantsafari, se noget hanekamp (Det skal sku ses når man er der ude, om man kan li´det eller ej.)
    Har os læst der er noget Thai boksning, men det er ik hver uge. Så er der nogle der ved om der er steder i Thailand hvor der er fuld skrue på noget kampsport?

Når vi nu er færdig med disse ting på Koh lanta, er vi på bar bund med hvad vi vil ind til videre, af de ting vi har snakket om at se i thailand er der:

Khao Yai Ranger Tour – 4 dages trekking i jungle
    Umphang Trek – 5 dages trekking i jungle
    Ayutthaya
    Fuul Moon Party selvfølgeligt.

Det er jo ikke så meget vi har på tapetet, så er der nogle der har en masse forslag til hvad vi skal se/prøve?

I Vietnam har vi snakket om nogle af disse aktiviteter:

Jeep-tur i Nordøst Vietnam – 8 dages tur.
    Adventure Minoritetstek – 8 dages tur. Med start i Lao Cai.
    Fansipan Bjergtrek – 6 dages tur.
    Backpacker-tur til Halong Bay – 3 dages tur.
    strandbyen Nha Trang

I Cambodia:
    Angkor Wat og Phnom Phen – 5 Dages tur.
    Kuang XI Waterfall adventure – 2 dage
    Sihanoukville. Har hørt der skulle værer gang i den der for backpackere?

I Laos:
    Klatrekursus i Vang Vieng
    Nam Ha -Nam Tha Confluences – 4 dage. (Vi sejler af floden fra laos til Thailands grænse. Så vi kommer ind i Thailand igen.)

Alle turerne er nogle Jyske special rejser har forslået os.
    Er det bedrer at tag nogle turerne med en “lokal” gut istedet for jyske, er der nogle penge at sparer? eller er det fint nok med jyskes turer.

Vil os lige hører om der er nogle der har et forslag til ruter vi kan rejse af? Vi starter jo i Thailand i en uge. men vil egentlig gerne at vi er i Laos, Cambodija og Vietnam før vi rigtig giver den gas i Thailand.. Vi rejser til og fra Bangkok (Når vi skal der til og hjem).
    Er det ånsvagt at tag thailand tilsidst nu hvor vi starter der os ? er det bedre at tag thailand først eller hvordan?

Anonym Anonym

Hej
    Køb alle ture derovre. Jysk sælger garanteret ikke mange ture for 200-300kr Og når i er kommet igang kan i måske endda selv arrangere turene. F.eks leje en knallert og så bare køre derudaf. Vent med det nordlige Vietnam til sidst. Det er dårligt vejr og koldt i Januar og Februar. Halong Bay er også 100 gange bedre i godt vejr. måske endda 1000 gange..
    Der er en del krigmuseer i Vietnam. Bare husk at de bliver vist med “briller” på. Altså Amerikanerne behandlede vietnamesiske krigsfanger frygteligt mens vietnameserne lod amerikanske krigfanger bo på 5 stjernede luksushoteller….
    Det bedste krigsmuseum i mine øjne er Tuol Sleng i Phnom Phen. Det er for sygt. Phnom Phen er en kanon oplevelse. Bo ved søen og nyd en kold øl i solnedgangen, så bliver det ikke meget bedre..

Full-Moon er fedt men kom i god tid. forfesterne dagene inden er faktisk mindst ligeså fede.

God tur

Anonym mbeltoft

Ja det kan jeg se… overså det lige i første omgang 😀

Anonym Anonym

Glemte lige at vi selvfølgeligt os vil se:

Cambodia:
    The Killing Field.
    shooting range.

Vietnam:
    kejser khai dinhs mausoleum
    Mekongdeltaet – det flydende marked’
    Cu Chi-tunneler
    Thien Mu pagoden og kejsergravene
    militær kirkegården i cu chi

Thailand:
    Chang Mai (Har hørt der er en fed elefant park)

Nogle der kender til nogle gode militlær museums?

Anonym mbeltoft

Det er ALTID billigere at finde ture når man kommer frem af den simple grund at der er et mellemled mindre der skal tjene på det… Men på den anden side så er det lidt sværer at brokke sig til en tilfældig asiatisk tourguide hvis man bliver snydt. så det er lidt op til en selv om man vil betale lidt mere for en slags sikkerhed.
    Dog er det ikke noget jeg selv ville gøre – Jeg ville i stedet snakke med andre rejsende og høre hvad de har at sige om forskellige ture.
    Man kan opleve en masse forskellige ting alt efter hvad man vil… jeg personligt er blevet helt vild med at dykke efter min tur til thailand så jeg vil klart anbefale jer at prøve det hvis i bare et til en lille smule vand. Det er en helt speciel oplevelse

Anonym Anonym

oki. 🙂
    Vi tager os PADI på Koh Lanta. 🙂

Anonym Anonym

Hej igen

Jeg tror jeg ville starte i det sydlige thailand og derefter til det nordlige thailand og så ind i Laos og ned af mekong til Cambodia og så ind i Vietnam i syd og sop mod nordvietnam. Men husk at man kun har 14 dage i Vietnam medmindre man får lavet visum.. og det giver kun en måned.. Så hvis man virkelig vil se meget at Vietnam er det nok bedst at gøre det af to gange. altså en gang i syd og en gang i nord..

Anonym DeXter

oki mange tak så dropper vi de turer jyske laver og finder nogle lokale.

Anonym dex

hvorfor kan jeg ik skrive et længere indlæg her inde ‘? :S

Anonym Anonym

Vil det værer dumt at rejse fra thailand ind i cambodija, laos for så at komem tilbage til thaíland igen og ind til vietnam når der er godt vejr ??

Anonym Camilla

Hej!
    Hvor lang tid skal I være afsted? Og har I nogle ideer om hvor længe i hvert land?
    Hvis I starter i det sydlige Thailand kan I kun blive positivt overraskede over priserne, da det bliver billigere oppe nord på (når I kommer væk fra turisterne) og i de andre lande.
    Jeg ville foreslå at de ting I kan gøre/opleve oppe nord på skal I gøre der istedet for nede syd på -såsom elefantridning.

Fra Ko Samui kan I sejle ud til en Marine Park, hvor I blandt andet på en af øerne kan kravle op til en udkigspost hvor I kan se alle øerne plus Ko tao og Ko Pha- Ngan. Det var fantastik på en flot dag og hele klatreturen værd -husk godt fodtøj!

Tubing ned af floden i Vang Vieng er jo også uundgåeligt! Hvis I ikke har hørt om det, så sidder I i en Tube (badering), sejler derned af og går i land på de barer i har lyst til. Super!

Anonym DeXter

mange tak for svarerne-
    Vi skal være afsted i minimum 4 måneder, kommer an på om der er mange penge tilbage efter 4 måneder..
    Hmm.. vi har ik rigtig nogen idé om hvor lang tid vi vil værer i hvert land, men det er nok Thailand, vi vil værer i, i længest tid. (tror jeg). For det er vel der, der er mest at se ?

Anonym Bubu

Hej Nikolaj, jeg smidt en mail i din indbakke:)
    Vh Dennis

Anonym Stine

Hej Dexter

Jeg var selv afsted sidste år på samme tur som i skal på, Vi var også afsted 4 måneder men efter 3 måneder måtte vi desværre droppe Laos da vi ikke havde så meget tid tilbage 🙂

Jeg vil som andre også har forslået jer, sige at i skal vente med at booke turene til i kommer derne. Det er for det første MEGET billigere og for det andet finder i måske ud af hen af vejen er der måske var noget andet i hellere ville se!! 🙂
    Vi havde hjemmefra booket en trekking tur i Chiang mai (Thailand) som vi måtte aflyse da vi ikke var i Thailand på pågældende tidspunkt alligevel!!
    Så mit råd vil helt klart også være at vente, og i skal ikke være bange for at i ikke kan finde nogen der sælger den tur i gerne vil på for der er rejsebureauer på hvert gadehjørne 🙂

Vi tog fra Thailand med bus til Cambodja hvor vi var i en lille måned, vi var også i Shiankouville og det er er ligesom 2 strande, hvor den ene er meget stille og den anden er fyldt med backpackere.

Forsætter i ny besked – den kan åbenbart ikke når de er så lange 🙂

Anonym Stine

Så fik vi lavet 30 dages visum til Vietnam i Cambodja og tog herefter med bus til Vietnam hvor vi startede i syd og rejste hele vejen op langs kysten op til Hanoi.
    I virker som nogle der godt kan lide lidt aktiviteter, så jeg vil anbefale jer at tage til byen Dalat der ligger lidt inde i landet omkring Nha Trang. Her kan man rapelle osv.
    Jeg vil også anbefale jer at når i er i Hanoi at i tager en bådtur ud på Halong Bay, det er en sindsyg flot tur! Hvis i er til lidt natur er Sapa og helt fantastisk, det ligger nord for Hanoi helt oppe ved den Kinesiske grænse. Begge ting kan i købe ture til i Hanoi (husk at forhør jer om priser forskellige steder for der er stor forskel)

Derefter tog vi tilbage til Thailand hvor vi både var i Chiang Mai, Koh Lanta, Koh Samui, Koh Phi Phi som alle er super lækre øer.
    Hvis i ikke har bestilt jeres tur til Koh Lanta endnu, er der også øen Koh Tao som er super fed. Det er en meget afslappende ø fuldt med backpackere og der er der også mange steder der tilbyder dykkercertifikat til en god pris.

Ja undskyld det blev langt, men når man først er i gang bliver man grebet 🙂 Vil selv så gerne afsted igen – det er super super fedt.
    Skriv endelig hvis der er andet jeg kan hjælpe med 🙂
    Stine

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account